Friday, April 19, 2024
3.8 C
Calgary

تخصیص ۴۰ میلیون دلار به راه‌سازی در ادمونتون و سپس کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست وزیر جاستین ترودو روز سه‌شنبه گذشته با اشاره به سرسام‌ آور شدن ترافیک‌های ادمونتون، اعلام کرد که مبلغ ۳۹٫۸ میلیون دلار برای ساخت زیرگذر راه‌آهن و افزودن به لاین‌های ۵۰ خیابان شهر اختصاص داده شده است.

این پروژه شامل گسترش لاین‌های ۵۰ خیابان بین خیابان‌های ۷۶ و ۹۰ به شش لاین، و ساخت زیر گذر راه‌آهن Canadian Pacific Railway است که از شمال بزرگ‌راه Sherwood Park می‌گذرد. همچنین پیاده‌روهای جدید و مسیرهای استفاده مشترک نیز ایجاد خواهد شد.

قبلا استان وعده داده بود که ۲۸٫۳ میلیون دلار برای این منظور اختصاص دهد و شهرداری نیز مابغی این پروژه‌ی ۸۷٫۵ میلیون دلاری که تکمیل آن برای سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده بود را بپردازد.

Ben Henderson عضو شورای شهر، در سخنرانی که در تالار شهر ادمونتون داشت گفت: «این زیرگذر از اولویت‌های شهر است. با وجود توسعه در حال افزایش این منطقه، حجم ترافیک نیز روزبه‌روز افزایش پیدا خواهد کرد».

Amarjeet Sohi وزیر زیرساخت‌های فدرال و نیز به Trudeau پیوسته‌اند.

شهردار Don Iveson طی یک پیام ویدیویی در توئیتر از سنگاپور تایید خود از این طرح را ابراز کرد. او گفت: «دیگر مجبور نیستیم منتظر این قطار (اکسپلت) بمانیم».

به گفته‌ی Marc Garneau وزیر حمل و نقل، نقدینگی دولت فدرال از National Trade Corridors Fund تامین می‌شود که در طی ۱۱ سال گذشته بیش از ۲ میلیارد دلار را در سرتاسر کانادا صرف کرده است.

این پروژه در حال حاضر در مرحله طراحی است و در ماه ژوئن مذاکرات بیشتری در رابطه با آن انجام خواهد شد.

روز سه‌شنبه بعدازظهر، Trudeau و Amarjeet Sohi وزیر زیرساخت‌های دولت فدرال به شهردار کلگری Naheed Nenshi در ایستگاه Stampede پیوستند تا اعلامیه دوم زیرساخت را اطلاع دهند. Trudeau گفت اتاوا ۱٫۵۳ میلیارد دلار برای مرحله‌ی اول خط سبز (Green Line)‌ پیش خواهد گذاشت. او همچنین به خبرنگاران گفت که دولت فدرال در پشت صحنه به سختی کار می‌کرد تا خط لوله Trans Mountain را به سرانجام برساند.

این اعلامیه بلافاصله پس از نشست دوشنبه شب Trudeau در Gurdwara Millwood برگزار شد.

Trudeau روز یکشنبه میهمان یک جشن گردهمایی مذهبی بود که به مناسبت جشنواره‌ی Sikh Vaisakhi برگزار شده بود. او همچنین به Edmonton Food Bank نیز مواد خوراکی اهدا کرد و در عبادتگاه سیکاها غذا خورد.

آخرین بازدید Trudeau از ادمونتون در ماه فوریه بود که ۱۴۰۰ نفر را به سالن شهرداری کشاند. او همچنین در همان سفر یک روزه به Mill Woods نیز سفر کرد و قبل از بازدید از سایت Tawa Park Drainage Improvements همراه با شهردار Don Iveson، صحبتی هم با هواداران خودش داشت.

منبع: CalgaryHerald