Thursday, April 25, 2024
14.5 C
Calgary

قانون قطع عرضه‌ی نفت به بریتیش‌کلمبیا به چه معناست

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

لایحه‌ای که اوایل سال جاری در مجلس آلبرتا، مبنی بر قطع عرضه‌ی نفت استان به بریتیش‌کلمبیا، طرح شده بود، تصویب شد.

به گفته‌ی دولت هدف از این لایحه، «قانون حفظ رفاه اقتصادی کانادا» که به طور رسمی به عنوان «لایحه‌ی ۱۲» شناخته می‌شود، این است که قدرت لازم برای محدود کردن صادرات نفت خام، گاز طبیعی و سوخت‌های تصفیه شده به بریتیش‌کلمبیا را در اختیار استان قرار دهد.

گرچه این لایحه، قبل از اعلام رسمی، مستلزم دریافت توشیح ملوکانه (Royal Assent) است، اما به محض دریافت، تصویب خواهد شد.

Naheed Nenshi شهردار کلگری و Rachel Notley نخست وزیر آلبرتا، هردو نفرت خود را نسبت به مخالفت John Horgan نخست وزیر بریتیش‌کلمبیا در رابطه با پروژه خط لوله ابراز کرده‌اند. Nenshi اخیرا Horgan را «یکی از بدترین سیاستمدارانی که کانادا در دهه‌های گذشته به خود دیده» خطاب کرده است.

Nenshi گفت: « Horganمی‌داند که او در دادگاه برنده نخواهد شد، می‌داند که افکار عمومی با او نیست، او امیدوار است که سرمایه‌گذاران را بترساند. البته اگر دولت‌های فدرال و استانی پا پس بگشند تا موجبات ترس سرمایه‌گذاران را فراهم نکنند، این اتفاق خواهد افتاد».

مخالفت Notley با Horgan به اواخر ژانویه برمی‌گردد، زمانی که دولت بریتیش‌کلمبیا اعلام کرد که قصد دارد قانونی طرح کند که اگر با موفقیت تصویب شود، به استان این قدرت را می‌دهد میزان قیری که به سواحل استان منتقل می‌شود را محدود کند و اساسا جلوی پیشروی خط لوله‌ی Trans Mountain را متوقف کند.

منبع: DailyHive