Thursday, April 18, 2024
-4.3 C
Calgary

آتش‌سوزی در Country Hills کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

روز شنبه گذشته دو خانه در Country Hills و سه خانه دیگر در Coral Springs طعمه حریق شدند. گزارش آتش‌سوزی، مأمورین آتش‌نشانی را ساعت ۹:۴۵ دقیقه به Country Hills Drive N.W  کشاند.

وقتی مامورین به صحنه رسیدند، خانه داشت در شعله‌های آتش می‌سوخت؛ اما تمامی ساکنین خیلی زودتر از رسیدن مامورین آتش‌نشانی خارج شدند بودند.

Bruce Barrs فرمانده آتش‌نشانی گفت مامورین توانستند بلافاصله آتش را مهار کنند اما متاسفانه خانه کاملا در شعله‌های آتش و دود ویزان شده بود.

خوشبختانه هیچکس از ساکنین و خانه‌های اطراف صدمه‌ای ندیدند، اما به گفته Barrs یکی از همسایگان که در خارج کردن ساکنین از خانه درحال آتش‌سوزی کمک کرده بود، محض احتیاط توسط EMS به بیمارستان منتقل شد. به گفته‌ مقامات، دو گربه خانگی نیز گم شده‌اند.

Alberto Tolentino که آن سوی خیابان زندگی می‌کند، می‌گوید صدای جیغ یک زن را شنیده است و وقتی از پنجره بیرون را نگاه کرده، یک زن را دیده که فقط یک حوله به خودش پیچیده و جلوی خانه که شعله‌های آتش از سقف آن بیرون می‌زده ایستاده بوده است.

او گفت که دود آنقدر غلیظ بود که به سختی می‌شد نفس کشید. به گفته‌ی خودش، وقتی متوجه شده بوده که کار از کار گذشته و دیگر کمکی از دستش برنمی‌آید، خانواده و حیوانات خانگی خود را به فاصله‌ای امن برده است.

Barrs گفت که جهت باد به نفع آتش‌نشانان بود، اما اگر جهت باد تغییر کرده بود، ممکن بود به خانه‌های مجاور آسیب بیشتری وارد شود.

ساکنین سه خانه‌ای که طی این آتش‌سوزی آسیب دید، تحت نظر آژانس مدیریت اورژانس کلگری هستند.

Barrs بار دیگر بر اهمیت ایمنی برپا کردن آتش در حیاط خانه‌ها طی لانگ ویکند تاکید کرد و گفت راهنمایی‌های ایمنی در www.calgary.ca/fire در دسترس هستند.

همین امر، بعد از ظهر شنبه، باعث سوختن سه خانه دیگر در Coral Springs Cove در شعله‌های آتش شد.

ساکنین به Postmedia گفتند که سه نفر داخل خانه بودند که همه آنها توانستند از آتش‌سوزی جان سالم به در ببرند.