Tuesday, April 23, 2024
16.6 C
Calgary

Notley از حضور در نشست نخست‌وزیران صرف نظر کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

Rachel Notley روز چهارشنبه در Yellowknife حضور نداشت و معاونش Sarah Hoffman را به جای خود روانه‌ی کنفرانس سالانه‌ی Western Premiers Conference کرد.

وی روز دوشنبه در توئییتی اعلام کرد که ضرب‌العجل قریب‌الوقوع تعیین شده از سوی Kinder Morgan در اولویت قرار دارد.

او گفت: «با توجه به اینکه فقط ۱۰ روز به مهلت Kinder Morgan باقی مانده، تنها اولویت من این است که مطمئن شوم خط لوله ساخته می‌شود. بنابراین به کنفرانس Western Premiers هفته‌ی جاری نخواهم رفت. معاون نخست‌وزیر Sarah Hoffman از جانب من در این کنفرانس حضور به هم خواهد رساند».

Notley سپس در توئیت دیگری اظهار داشت که هیچ علاقه‌ای به بحث در مورد هر چیز دیگری به جز خط لوله با همتایان خود ندارد.

وی در توئیت روز دوشنبه خود گفت: «فرض اینکه ما می‌توانیم مودبانه به بحث و گفتگو در مورد فارماکر و ماریجوانا بپردازیم، آن هم درست زمانی که دیگران در تلاشند نیروی حیات اقتصاد استان و کشور را در نطفه خفه کنند، قطعا غیرواقعی و غیرمنطقی است».

منظور Notley از «دیگران» در توئیت خود، به احتمال زیاد نخست‌وزیر John Horgan است که فعالانه در تلاش برای متوقف کردن طرح توسعه‌ی خط لوله Trans Mountain از ژانویه سال جاری بوده است.

دولت Notley در چند ماه گذشته فشارهای زیادی بر بریتیش‌کلمبیا تحمیل کرده است، از جمله تحریم شراب بریتیش‌کلمبیا، افزایش بیلبوردهای تبلیغاتی موافق با خط لوله در بریتیش‌کلمبیا و اخیرا تصویب قانونی که عرضه‌ی نفت خام از آلبرتا به بریتیش‌کلمبیا را قطع می‌کند.

Kinder Morgan تصمیم نهایی خود را روز پنج‌شنبه ۳۱ می اعلام خواهد گرفت که آیا در پروژه پیش‌روی کند یا به طور کل از آن بیرون بیاید.