Thursday, April 25, 2024
10.1 C
Calgary

پیروزی آلبرتا در مناقشه خط لوله

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

Rachel Notley نخست‌وزیر آلبرتا، در یک کنفرانس مطبوعاتی، خبر از این داد که دولت فدرال خط لوله Trans Mountain را از Kinder Morgan خریداری خواهد کرد.

وی گفت: «امروز یک گام بزرگ برای مردم آلبرتا و تمام کانادایی بر می‌داریم. این معامله و این خط لوله، دریچه‌ای برای ورود سرمایه‌گذاری در ماسه‌های نفت‌دار ما هستند، زیرا اکنون در مسیر دست‌یابی به ارزش کامل منابع انرژی‌مان هستیم».

به عنوان بخشی از این توافقنامه، دولت کانادا موافقت کرد با تضمین هزینه‌های Kinder Morgan تحت منابع و امکانات اعتباری دولتی مجزا، سرمایه‌ی ازسرگیری برنامه‌ریزی و کار ساخت و ساز خط لوله را تامین کند.

یکی از مامورین دولت فدرال می‌گوید که این سرمایه‌گذاری، قیمتی منصفانه برای کانادایی‌ها است و پیش‌روی این پروژه تحت مالکیت یک شرکت دولتی را امکان‌پذیر می‌کند.

Notley در صحبت‌های خود به تاکتیک‌های اعمال فشار از سوی دولت آلبرتا برای اطمینان از اینکه خط لوله ساخته خواهد شد نیز اشاره کرد: «ممنوعیت شراب کار خودش را کرد و سپس لایحه ۱۲ را روی کار آوردیم و به مبارزه و پیروزی در دادگاه ادامه دادیم».

Notley همچنین افزود که آلبرتا حمایت خود از این پروژه را در پس‌زمینه و در شرایط غیرقابل پیش‌بینی ادامه می‌دهد.
دولت آلبرتا اعلام کرده است: «سهم آلبرتا از صفر تا حداکثر ۲ میلیارد دلار متغیر خواهد و تنها پس از اتمام پروژه قابل پرداخت

خواهد بود. اگر به حمایت پس‌زمینه‌ی آلبرتا نیاز شود، آلبرتا سهم خود را پس از پایان پروژه دریافت خواهد کرد».
پروژه گسترش Trans Mountain شامل ساخت یک خط لوله جدید در کنار خط لوله Trans Mountain فعلی است که از ادمونتون به برنابی کشیده خواهد شد و ظرفیت پایانه در برنابی را توسعه می‌دهد.

به گفته دولت، این پرو‌ژه، ظرفیت روزانه را از ۳۰۰ هزار بشکه به ۸۹۰ هزار بشکه افزایش خواهد داد و در عین حال دسترسی به بازار ساحل اقیانوس آرام در ایالات متحده و شمال‌شرقی آسیا را بهبود می‌بخشد. آنها همچنین اعلام کردند که قصد ندارند که مالک طولانی مدت این پروژه باشند.