Friday, April 19, 2024
0.7 C
Calgary

نخست وزیر BC: خرید خط‌لوله، خط‌مشی دولت بریتیش‌کلمبیا را تغییر نمی‌دهد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

John Horgan: خرید خط‌ لوله، خط‌مشی دولت بریتیش‌کلمبیا را تغییر نمی‌دهد

پس از اینکه دولت فدرال روز سه‌شنبه اعلام کرد که برای خرید پروژه‌ی خط‌لوله‌یTrans-Mountain  به قمیت ۴٫۵ میلیارد دلار موافقت کرده است، نخست‌وزیر بریتیش کلمبیا گفت که این اقدام «خطر سرریز شدن قیر مایع و تاثیر آن بر اقتصاد و محیط‌زیست بریتیش‌کلمبیا را کاهش نمی‌دهد».

Horgan در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به این تصمیم گفت: «البته که این تصمیم خط‌مشی دولت بریتیش‌کلمبیا را تغییر نخواهد داد. من همچنان تمام تلاش خود را برای حفاظت از منافع بریتیش‌کلمبیا انجام خواهم داد و اطمینان حاصل می‌کنم که سواحل، آب و زمین‌هایمان دست‌نخورده باقی می‌ماند تا اقتصادمان بتواند رشد کند».

Horgan افزود «برای مردم بریتیش‌کلمبیا، همچنان با تمام قوا به تلاش خود در دادگاه‌ها و در ضوابط قانون ادامه خواهم داد».

وی گفت علی‌رغم تصمیم دولت فدرال، «باور دارم که هنوز هم باید این راه را ادامه دهیم».

Horgan در پاسخ به این سوال که اکنون که خط‌لوله تحت حوزه‌ی اختیارات دولت فدرال قرار دارد، چه بر سر پرونده‌های دادگاهی دولت او می‌آید، توضیح داد که پرونده‌ای که دولت او به دادگاه ارجاع داده است «به یک پروژه خاص اشاره ندارد» بلکه موضوع «انتقال قیر مایع از طریق بریتیش‌کلمبیا توسط راه‌آهن و یا خط‌لوله است».

وی همچنین عنوان کرد که پرونده ارجاعی دولت او همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند: «صبح امروز این را به نخست‌وزیر نیز گفتم، و از او هیچ اظهار نظری در این باره نکرد».

Horgan همچنین در پاسخ به این سوال که آیا مسئله خط‌لوله، یک مسئله‌ی شخصی بین او و نخست‌وزیر Justin Trudeau است یا خیر، گفت که هرگز اینطور نیست: «وی به عنوان رهبر کانادا مسئولیت‌هایی دارد و من نیز به عنوان رهبری دولت بریتیش‌کلمبیا مسئولیت‌هایی دارم».

وی افزود: «ما تصمیم گرفتیم با بریتیش‌کلمبیایی‌ها صحبت کنیم که چگونه یک دولت جدید می‌تواند چارچوب قانونی برای حفاظت از منافع ما در دراز مدت ایجاد کند و همچنان به انجام این کار ادامه خواهیم داد».

Horgan گفت که دولت او «فتنه‌برانگیز نیست»، بلکه «گزینه‌های موجود را بررسی می‌کند … تااز منافع بریتیش‌کلمبیا محافظت کند».

وی گفت که تصمیم دولت فدرال «توسط یک شرکت خصوصی تهییج شده است که مهلت تعیین شده‌اش، نه برای من و نه برای مردم بریتیش‌کلمبیا، بلکه برای شخص دیگری است که این شرکت او را به عنوان سهامدار می‌شناسند».

او در ادامه افزود دولت فدرال «نیز به این مهلت پاسخ داده است و کارشان هم همین است».

از Horgan پرسیده شد اکنون که ساخت‌وساز پروژه دارد از سر گرفته می‌شود، دولت او می‌خواهد در این زمینه چه کاری انجام دهد، وی در پاسخ گفت: «قصد ما هرگز چیزی به جز حفظ سواحل و منافع بریتیش‌کلمبیا نبوده است. هنگامی که سوگند یاد کردیم، موقعیتی که در آن هستیم، و البته گزینه‌هایی که داشتیم به ما گفته شد … و ما هم از این گزینه‌ها استفاده کردیم».

همچنین در پاسخ به اینکه این تصمیم چه تاثیری در شهرت کانادا در مدیریت تغییرات آب‌وهوایی خواهد داشت، گفت این سوال باید از دولت فدرال پرسیده شود.