Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

گفتگوی ترودو با نخست‌وزیر آلبرتا پیرو خرید خط‌‌‌ لوله

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پیرو اعلام خبر خریداری پروژه‌ی گسترش خط لوله Trans Mountain از Kinder Morgan توسط دولت فدرال، جاستین ترودو، با راشل ناتلی نخست‌وزیر آلبرتا به گفتگو نشست.

دفتر نخست‌وزیر در یک اطلاعیه‌ی رسمی اعلام کرد: «جناب نخست‌وزیر، از راشل ناتلی برای حمایت مداوم از این پروژه ابراز قدردانی کرد و تایید کرد که این توافقنامه، از سرگیری ساخت و ساز پروژه در فصل تابستان را تضمین و هزاران شغل ایجاد می‌کند».

به عنوان بخشی از توافقنامه، دولت کانادا با تضمین هزینه‌های Kinder Morgan تحت یک منابع و امکانات مالی اعتباری دولتی مجزا، سرمایه‌ی از سرگیری برنامه‌ریزی و کار ساخت و ساز خط لوله را تامین می‌کند.

یکی از مامورین دولت فدرال می‌گوید که این سرمایه‌گذاری، قیمتی منصفانه برای کانادایی‌ها است و پیش‌روی این پروژه تحت مالکیت یک شرکت دولتی را امکان‌پذیر می‌کند.

دولت آلبرتا حمایت خود را از این پروژه در قالب یک طرح پس‌زمینه اعلام کرد که در شرایط پیش‌بینی نشده فراخوانده خواهد شد.

Trudeau نیز به «تعهد آلبرتا برای به سرانجام رساندن کار» اشاره و همچنین تأیید کرد که کمک‌های مالی آلبرتا به این پروژه، در صندوق اضطراری خواهد ماند و تنها در شرایط پیش‌بینی نشده به کار برده خواهد شد.

دفتر نخست‌وزیر اظهار داشت: «Trudeau و Notley باور مشترک خود را مبنی بر این که امکان – و اساس – رشد اقتصادی و حفاظت از محیط‌زیست به صورت همان زمان وجود دارد نیز خاطر نشان کردند».

Trudeau همچنین با John Horgan نخست‌وزیر بریتیش‌کلمبیا در باب تصمیم خرید خط‌لوله صحبت کرده است.

Trudeau در این تماس « تکرار کرد» که خط لوله‌ی بین استانی اکنون تحت حوزه‌ی اختیارات دولت فدرال است خاطرنشان کرد که دولت کانادا «مطمئن است که با این توافقنامه، اعتماد کانادایی‌ها به دولت را تقویت می‌کند».

Horgan گفت که تصمیم دولت فدرال «توسط یک شرکت خصوصی تهییج شده است که مهلت تعیین شده‌اش، نه برای من و نه برای مردم بریتیش‌کلمبیا، بلکه برای شخص دیگری است که این شرکت او را به عنوان سهامدار می‌شناسد».