Friday, April 19, 2024
-2.3 C
Calgary

جریمه‌ی ۴۰۰ دلاری برای استفاده از اپل واچ هنگام رانندگی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

Victoria Ambrose دانشجوی دانشگاه Guelph انتاریو، برای کار کردن با اپل واچ هنگام رانندگی جریمه شد.

او می‌گوید ماه آوریل در حال رانندگی در محوطه دانشگاه بوده است و برای چک کردن ساعت به اپل واچش نگاه می‌کند که پلیس او را کنار کشیده و جریمه‌اش می‌کند. پس از استماع دادرسی در ۱۶ می، قاضی نیز او را ۴۰۰ دلار جریمه می‌کند.

Lloyd Phillipps ، قاضی این پرونده، در حکم خود اظهار داشت: «علی‌رغم اینکه اپل واچ کوچکتر از موبایل است، طبق شواهد، این دستگاه ارتباطی قادر به دریافت و انتقال داده‌های الکترونیکی است».

«این دستگاه که به مچ دست بسته می‌شود، مثل این است که یک موبایل را به مچ دست خود ببندید. چون برای استفاده از آن راننده بباید موقعیت بدن خود را تغییر دهد و آن را با دست دیگرش لمس کند».

اتهام Ambrose، رانندگی در حال استفاده از یک دستگاه ارتباطی، تحت قانون ترافیک بزرگراه‌هاست.

گرچه Ambrose و دادستان در مورد جزئیات واقعه‌ای که روز ۲۴ آوریل رخ داد به توافق رسیده‌اند، اما موضوع بحث آنها این بود که آیا اپل واچ واقعا وسیله‌ای است که باید با دست با آن کار کرد یا نه.

به گفته قاضی: «مدرکی که من به آن استناد می‌کنم این است که اپل واچ قادر به دریافت و انتقال داده های الکترونیکی است. و خانم Ambrose نیز شهادت داده است که ساعت به موبایلش که آن زمان در ماشین بوده، وصل نبوده است. شواهد نشان می‌دهد که خانم Ambrose زمانی که افسر او را دیده، حواسش به ساعتش پرت بوده است».

Phillipps  همچنین گفت: «این که آیا ساعت این خانم به دستگاه دیگری متصل بوده یا نه، عامل تعیین‌کننده‌ای نیست. داشتن یا استفاده از آن است که باید توسط دادگاه تعیین شود».

Ambrose ۹۰ روز فرصت دارد که جریمه را پرداخت کند.