Friday, March 29, 2024
-7 C
Calgary

هتل محل ملاقات دونالد ترامپ و کیم جونگ اون کجاست؟

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

هتل ها تنها جایی برای خوابیدن نیستند؛ بسیاری از آن ها مکانی بی طرف و محبوب برای جلسات و گردهمایی های بین المللی یا حتی کنفرانس های بزرگ به شمار می آیند.

این همان اتفاقی که است که در آستانه دیدار تاریخی و بی سابقه دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در هتل کاپلا سنتوزا در سنگاپور رخ می دهد که به عنوان محل گفتگو بین رییس جمهور ایالات متحده و رهبر جوان و جنجالی کره شمالی در روز ۱۲ ژوئن انتخاب شده است.

پس از ماه ها گمانه زنی، تخریب محل انجام آزمایش های هسته ای کره شمالی و ابراز تمایل رسمی و چند باره کره شمالی برای گفتگو با مقامات ایالات متحده بر سر رفع تحریم ها در مقابل دست کشیدن از آزمایشات و تحرکات هسته ای، و بدنبال آن انتخاب محلی برای انجام گفتگوهای مستقیم و عقب نشینی کوتاه مدت دونالد ترامپ، بالاخره روزی تاریخی در صحنه سیاست جهان در شرف رخ دادن است که می تواند یکی از بزرگ ترین، جنجالی ترین و طولانی ترین مناقشات سیاسی تاریخ را به پایان برساند. این روزها چشم همه به سنگاپور، جزیره سنتوزا و هتل کاپلا دوخته شده است.

دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هر دو خود را به سنگاپور رسانده اند و برای مذاکره ای سخت آماده می شوند و هر دو می دانند که باید امتیاز بدهند؛ هر چند به نظر می رسد امتیازاتی که رهبر جوان کره شمالی ناگزیر باید بدهد بسیار بیشتر خواهد بود. هنوز معلوم نیست در این گفتگوی مستقیم چه اتفاقاتی خواهد افتاد و باید منتظر بود اما می توان در مورد هتلی که این گفتگوها در آن برگزار می شود صحبت کرد. هتل کاپلا همانطور که گفته شد در جزیره سنتوزا در سنگاپور واقع شده و با اعلام خر دیدار رهبران ایالات متحده و کره شمالی در آن، به یک باره به شهرت رسیده است؛ به نحوی که بسیاری قصد دارند پس از پایان گفتگوهای مذکور خود را به آن برسانند.

واژه «سنتوزا» (Sentosa) که در زبان مالایی به معنای «صلح و آرامش» است یک جزیره تفریحی در ساحل جنوبی سنگاپور است. از آنجایی که این جزیره یک ورودی زمینی دارد، ترتیب دهندگان ملاقات دو رهبر جنجالی کنونی جهان و تیم های امنیتی دو طرف در طول برگزاری نشست ها به خوبی می توانند از ورود مهمانان ناخوانده به این جزیره خودداری کنند. جزیره سنتوزا سواحل و مناظر طبیعی بسیار زیبایی دارد. یکی از جاذبه های گردشگری این جزیره حضور طاووس های فراوان در جزیره سنتوزا است که می توان از داخل هتل نیز آن ها را مشاهده کرد. البته هتل کاپلا تنها به دلیل موقعیت مکانی خود نیست که به مکانی مناسب برای انجام این ملاقات تاریخی تبدیل شده است.

این هتل لوکس ۵ ستاره ه ۱۱۲ اتاق دارد، نماد واقعی روح ترکیبی شرق و غرب است که معمولاً در سنگاپور دیده می شود. نمای ظاهری این هتل کاملاً تحت تاثیر دوره استعماری و سنتی این کشور است اما فضای داخلی آن بسیار مدرن بوده و استخرهایی بسیار مدرن و زیبا توسط یک طراح شناخته شده اندونزیایی به نام جایا ابراهیم در آن ساخته شده است. مانند دیگر هتل ها و ساختمان های موجود در سنگاپور، در هتل کاپلا نیز درختان و فضای سبز قابل توجهی وجود دارد و معماری ساختمان به طور کامل و در سراسر نقاط با طبیعت سبز منطقه همخوانی دارد. اتاق های هتل پنجره هایی رو به دریای چین جنوبی دارند و مهمانان هتل می توانند نفتکش ها و کشتی های باری متعددی را در دوردست ببینند.

رستوران های این هتل در نوع خود بی نظیر بوده و از غذاهای بسیار مرغوب و رقابتی سنگاپور استفاده می کنند. هتل کاپلا مکان بسیار زیبا و پرطرفداری برای سنگاپوری های ثروتمند به منظور خوشگذرانی در پایان هفته است؛ اگر چه تنها در فاصله چند دقیقه ای جنوب شهر قرار دارد. چیزی که بیش از همه هتل کاپلا را به یک مکان مناسب برای انجام گفتگوهای سرنوشت ساز بین دونالد ترامپ و کیم جونگ اون تبدیل کرده وجود دو سوییت ویژه رییس جمهورهاست. یکی با نام «the Colonial Manor» دارای نمای بیرونی به سبک سنتی انگلیسی است در حالی که دکوراسیون داخلی آن با هنر و مبلمان آسیایی تزیین شده است.

این سوییت بسیار ویژه به روی بسیاری از مهمانان هتل بسته بوده و بسیار امن و حفاظت شده است؛ درست مانند دیگر مکان هایی که برای ملاقات رهبران بزرگ جهان انتخاب می شوند. تاکنون اطلاعات دیگری در مورد سوییت دوم مخابره نشده است. به هر ترتیب امیدواریم که ملاقات دونالد ترامپ و کیم جونگ اون ختم به خیر شده و به حل و فصل مسالمت آمیز یکی از جنجالی ترین مناقشات سیاسی جهان منتهی گردد.

منبع: cnn