Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

فیلمهایی که شما را عاشق غرب کانادا می‌کند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کانادا، کشوری پهناور با چشم‌اندازهای بی‌نظیر طبیعی است. کارگردانان زیادی این مناظر فوق‌العاده را به عنوان لوکیشن فیلم‌های خود انتخاب می‌کنند

غرب کانادا، یک منطقه‌ی محبوب برای فیلمبرداری است. به خاطر طبیعت بسیار زیبا و فضای شهری جذاب، معمولا کارگردان‌های زیادی از این منطقه به عنوان لوکیشن فیلم استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، ونکوور جایی است که فیلم‌ها و سریال‌های زیادی در آن فیلمبرداری شده است. البته به غیر از فضاهای شهری، بیش از هر چیز، طبیعت فوق‌العاده، کوهستان‌های زیبا و دریاچه‌های بی‌نظیر این منطقه است که رنگ و لعابی دیگر به فیلم‌ها و سریال‌ها می‌دهد.

در ادامه با تعدادی از بهترین فیلم‌هایی آشنا می‌شویم که در کانادای غربی فیلمبرداری شده‌اند.

تیم آ  (The A Team)

این فیلم بر اساس یک سریال تلویزیونی به همین نام ساخته شده و فیلمی اکشن و کمدی است. در این فیلم، بریتیش کلمبیا، پس‌زمینه‌ی بسیاری از صحنه‌ها است. این فیلم در ونکوور و در سایر مناطق و شهرهای بریتیش کلمبیا فیلمبرداری شده است. از میان بازیگران مشهور این فیلم می‌توان به لیام نیسون، بردلی کوپر، جسیکا بیل و پاتریک ویلسون اشاره کرد.

بازگشته (The Revenant)

فیلم بازگشته، علاوه بر نقش‌آفرینی خیره‌کننده‌ی لئوناردو دیکاپریو، از نظر مناظر و چشم‌اندازهای به نمایش درآمده نیز، بسیار قابل توجه است و به خوبی زیبایی طبیعت بکر کانادا را به نمایش می‌گذارد. بازگشته یا از گور برخاسته فیلمی در ژانر حماسی، وسترن، زندگینامه‌ای، درام و مهیج به کارگردانی الخاندرو گونسالس اینیاریتو محصول سال ۲۰۱۵ است. فیلم‌نامه‌ی این فیلم از رمان بازگشته نوشته‌ی مایکل پانک اقتباس شده و نویسندگی آن را آلخاندرو اینیاریتو و مارک اسمیت برعهده داشتند. بازیگرانی همچون لئوناردو دی‌کاپریو، تام هاردی، ویل پولتر و دامنل گیلسون در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

از گور برخاسته در هشتادوهشتمین دوره‌ی جوایز اسکار با بیشترین تعداد نامزدی در ۱۲ رشته، در جایگاه اول قرار داشت و توانست سه جایزه از جمله بهترین کاگردانی، بهترین فیلمبرداری و بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کند.

این فیلم در رودخانه‌ها، کوهستان‌ها و جنگل‌های بریتیش کلمبیا و کوهستان Fortress در آلبرتا فیلمبرداری شده است.

من، ربات (I, Robot)

من، ربات فیلمی علمی تخیلی محصول سال ۲۰۰۴ به کارگردانی الکس پرویاس است. در این فیلم ویل اسمیت، بریجیت مویناهان، جیمز کرامول، بروس گرین وود، شایا لابوف بازی کردند. این فیلم براساس رمانی از ایزاک آسیموف به همین نام ساخته شده است. داستان فیلم در سال ۲۰۳۵ می‌گذرد. این فیلم در ونکوور و شهرهای اطراف آن فیلمبرداری شده است.

گودزیلا

این فیلم ساخته‌ی سال ۲۰۱۴ است و همه صحنه‌های آن در منطقه‌ی گریتر ونکوور، فیلمبرداری شده است. یکی از مناطقی که برای این فیلم به عنوان لوکیشن مورد استفاده قرار گرفته، استیوستون است. هر فیلمی که این منطقه به نمایش درآمده، بینندگان را عاشق شهرهای ساحلی آن کرده است. کارگردانی فیلم را گرث ادواردز بر عهده داشته و ستارگانی چون آرون تایلر-جانسون، برایان کرانستون و الیزابت اولسن در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم محصول همکاری دو استودیوی فیلم‌سازی لجندری پیکچرز و برادران وارنر است. برادران وارنر مسئولیت توزیع فیلم را نیز بر عهده دارد.

مجموعه‌ فیلم‌های گرگ و میش (The Twilight Series)

گرگ‌ومیش، سری فیلم‌هایی عاشقانه و فانتزی از شرکت سامیت اینترتینمنت است که براساس رمانی به همین نام توسط نویسنده آمریکایی استفانی میر نوشته شده‌ است.

در این فیلم بازیگرانی همچون کریستن استوارت، رابرت پتینسون و تیلور لاتنر ایفای نقش کرده‌اند. مجموعه کتاب‌های گرگ‌ومیش در واشینگتون استیت جریان دارند، ولی فیلمبرداری در نواحی اطراف منطقه‌ی پسیفیک نورث‌وست از جمله اورگن و بریتیش کلمبیا انجام شده است. این منطقه را به خاطر چشم‌اندازهای سرسبز و آب و هوای متغیر و پر از باد و باران و ابر و مه، می‌شناسند به همین دلیل هر ایالت این منطقه، یک لوکیشن عالی برای فیلم‌هایی با موضوع خون‌آشام‌ها است.

مرد پولادین

بریتیش کلمبیا در فیلم مرد پولادین، نقش آلاسکا را بازی می‌کند و در فیلم خواهیم دید که غرب کانادا به اندازه‌ی رقیب آمریکایی خود، چشم‌اندازهای بی‌نظیر و بکر طبیعی دارد. شهر Ucluelet در جزیره‌ی ونکوور محل فیلمبرداری صحنه‌های مرتبط با شهر آلاسکایی است.

مرد پولادین نام یک فیلم ابرقهرمانی به کارگردانی زک اسنایدر و نویسندگی دیوید اس. گویر است. کریستوفر نولان از تهیه‌کنندگان این فیلم است. این فیلم بر پایه‌ی شخصیت سوپرمن کتاب‌های کمیک شرکت دی‌سی کامیکس ساخته شده ‌است و بازراه‌اندازی مجموعه فیلم‌های سوپرمن به حساب می‌آید. هنری کویل در نقش سوپرمن، امی آدامز در نقش لوئیس لین، مایکل شانون در نقش ژنرال زاد، دایان لین در نقش مارتا کنت، کوین کاستنر در نقش جاناتان کنت، لارنس فیشبرن در نقش پری وایت و راسل کرو در نقش جور-ال در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

ایکس ۲: مردان متحد و مردان ایکس، آخرین ایستادگی

در زمان نمایش این فیلم، دستیار تهیه‌کننده، دیو گوردون اعلام کرد که مردان ایکس: آخرین ایستادگی، بزرگترین پروژه‌ای است که تاکنون در کانادا فیلمبرداری شده است. یکی از مهم‌ترین صحنه‌های فیلم در دریاچه‌ای به نام دریاچه‌ی آلوئت (Alouette Lake) ضبط شده است. چند صحنه‌ی مربوط به شهر سانفرانسیسکو را در مرکز شهر ونکوور فیلمبرداری کرده‌اند.

کوهستان بروکبک

این فیلم توسط آنگ لی کارگردانی شده‌ و برگرفته از داستان کوتاه «کوهستان بروکبک» نوشته‌ی انی پرو است. در این فیلم بازیگرانی مانند هیت لجر، جیک جیلنهال، ان هتوی و میشل ویلیامز ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم در اطراف راکی کانادا و ایالت زیبای آلبرتا فیلمبرداری شده است. چشم‌اندازهای زیبای نواحی روستایی و مناطق کوهستانی این ایالت را در فیلم خواهید دید و جذابیت شهرهای کوهستانی منطقه، زیبایی فیلم را دوچندان می‌کنند.

ظهور سیاره میمون‌ها و طلوع سیاره میمون‌ها

اولین فیلم از سری فیلم‌های سیاره‌ی میمون‌ها به طور کامل در بریتیش کلمبیا فیلمبرداری شد، به غیر از صحنه‌ی آغازین که در هاوایی ضبط شده بود. دنباله‌ی این فیلم در چشم‌اندازهای زیبا و شبیه به جنگل‌های بارانی در منطقه‌ی نورث‌شور ونکوور و مناطق اطراف آن فیلمبرداری شده است.

میان‌ستاره‌ای (Interstellar)

میان‌ستاره‌ای یا بین‌ستاره‌ای فیلمی حماسی علمی تخیلی به کارگردانی کریستوفر نولان است. متیو مک‌کانهی، ان هتوی، جسیکا چستین و مایکل کین در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. ماجرای این فیلم درباره‌ی فضانوردانی است که از طریق کرم‌چاله‌ای سفر می‌کنند تا سیاره‌ای قابل سکنی بیابند. فیلم‌نامه‌ی این فیلم را کریستوفر نولان به همراه برادرش جاناتان نوشته است.

نکته‌ی جالبی که در مورد این فیلم وجود دارد، این است که برای فیلمبرداری یکی از صحنه‌های مهم فیلم، به ۲۰۰ هکتار مزرعه‌ی ذرت نیاز بود که این مزرعه توسط عوامل فیلم ایجاد شد و ذرت‌ها کاشته و در نهایت فروخته شدند.