نویسنده : مجید ضیایی ، مشاور مستقل مالی در کلگری

آیا باید پولمان را در حساب non- register بگذاریم؟

این نوع حساب هیچ محدودیتی برای میزان سرمایه گذاری ندارد و می توانید هر میزان مبلغی از پول را در این حساب نگهداری کنید؛ در ضمن نوع سرمایه گذاری در این حساب هم محدودیتی ندارد. در این حساب می‌توان از اوراق قرضه، اوراق بهادار و ترکیبی از آنها که شامل Mutusl Fund، Segregated Fund و ETF ‌و… میشود، استفاده نمود.
همچنین می‌توان از انواع و اقسام حساب‌های ضمانت دار نزد شرکت‌های بیمه و یا موسسات مالی بهره برد. (GIC, GIA)

با استفاده leveraging می‌توان در این حساب می توان میزان سودی که به وام تعلق میگیرد را از میزان مالیات بردرآمد سالیانه کم نمود.

این بدین معناست که پول را می‌توان به شکل وام از موسسات مالی قرض گرفت و بعد از آن اقدام به سرمایه گذاری آن وام نمود. البته برای استفاده از leveraging باید آگاهی کافی در مورد مسایل مالی داشت و دیسیپلین قابل قبولی را هم رعایت کرد.

از طرفی۵٠ درصد رشد سرمایه در این حساب مشمول قوانین مالیاتی میشود که باتوجه به میزان مالیات هر فرد، می‌توان مالیات قابل پرداخت را محاسبه نمود، که به آن Capital Gain اطلاق میشود.

بطور مثال، اگر فردی ۵۰٫۰۰۰ دلار در این حساب سرمایه گذاری کرده باشد و سرمایه اش ۸٫۰۰۰ دلار رشد کرده باشد، فقط ۵۰ درصد رشد پول که ۴٫۰۰۰ دلارباشد مشمول قوانین مالیات میشود. یعنی اگر میزان مالیات پرداختی شخص در آن سال ۳۰ درصد باشد. میزان مالیات پرداختی ۱٫۲۰۰ دلار میشود.

باید بخاطر داشت که هرنوع سرمایه گذاری در یک سال مالی می‌تواند رشد مثبت یا منفی داشته باشد. همانطوریکه به رشد سرمایه، مالیات تعلق میگیرد؛ افت سرمایه نیز می‌تواند باعث کاهش مالیات شود که اثر این افت را می‌توان به مالیاتهای داده شده تا ۳ سال قبل نیز اعمال کرد.

GIC: Guaranteed Investment Certificate
GIA: Guaranteed Investment Account
ETF: Exchange-Traded Fund
مقاله قبلیبیش از 100 هزار نفر قربانی سرقت اطلاعات مشترکین شرکت مخابراتی Bell کانادا شدند
مقاله بعدیحمله سایبری کره شمالی به کانادا