آژانس حمل و نقل مترولینکس در کانادا اعلام کرده است که در ماه‌های گذشته بارها هدف حملات سایبری از سوی هکرهای کره شمالی قرار گرفته‌اند.

به گزارش وب سایت starphoenix، مدتهاست که پس از رخ دادن حملات سایبری و سرقت اطلاعات محرمانه و مالی شرکت‌های کوچک و بزرگ، انگشت‌های اتهام به سمت هکرهایی که از سوی دولت کره شمالی حمایت می‌شوند، می‌رود.

حالا آژانس حمل و نقل و ترانزیت مترولینکس (metrolinx) که در اونتاریوی کانادا فعالیت می‌کند، اعلام کرده است که سرورها و سیستم‌های موجود در این آژانس بارها توسط هکرهایی از کشور کره شمالی در معرض سوءاستفاده قرار گرفته‌اند که البته تا بحال نتوانسته‌اند اطلاعات شخصی مشتریان، کاربران و یا حتی اطلاعات مربوط به مترو، اتوبوس و قطارهای فعال در این آژانس ترانزیتی را به سرقت ببرند.

متخصصان امنیت سایبری این آژانس همچنین عنوان کرده‌اند که پس از تلاش برای ردگیری و پیگیری این حملات سایبری ناموفق، به این نتیجه رسیده‌اند که حملات سایبری انجام شده توسط هکرهایی از کشور کره شمالی صورت گرفته است.

آنا ماری – سخنگوی آژانس حمل و نقل مترولینکس کانادا – علاوه بر تشریح این موضوع، خاطرنشان کرد که این حملات سایبری به تازگی رخ داده است اما وی چیزی درباره جزئیات دقیق آن از جمله زمان دقیق این اتفاق به دلیل مسائل امنیتی چیزی به زبان نیاورد.

وی در ادامه افزود: حمله سایبری مذکور تمام شده است اما تحقیقات ما همچنان ادامه خواهد داشت تا جایی که از امنیت کامل سیستم‌ها و سرورهایمان و حفاظت از اطلاعات خود و مشتریانمان به طور کامل اطمینان حاصل کنیم.

آژانس ترانزیتی “مترولینکس” شرکت بزرگی است که در مناطق تورنتو و همیلتون کانادا به مشتریان و مسافران، خدمات حمل و نقل ارائه می‌دهد.

تاکنون کره شمالی همواره متهم ردیف اول یکی از معروف‌ترین و هولناک‌ترین حملات سایبری به شمار آمده است که در سال جاری ۲۰۱۷ میلادی رخ داد و موسوم به حمله سایبری واناکرای wannacry بود. باج‌افزار واناکرای با استفاده از حفره‌های امنیتی که در ویندوز وجود دارد، فایل‌های کاربران را رمزگذاری کرده و برای جلوگیری از حذف داده‌ها، ۳۰۰ دلار به صورت بیت کوین طلب می‌کند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، بد افزار واناکرای حدود ۲۰۰ هزار رایانه و سیستم را در بیش از ۱۵۰ کشور در جهان مورد حمله قرار داده و اطلاعات خصوصی و محرمانه آنها را به سرقت برده و یا از آنها سوءاستفاده کرده است. حمله سایبری در سال گذشته بوسیله واناکرای به کشورها، سازمان‌ها و شرکت‌های بسیاری حمله کرد و خسارات جبران ناپذیری را برای آنها برجای گذاشت.

غول تکنولوژی مایکروسافت آمریکا هم بیشتر از یک ماه پیش بود که اعلام کرد که بارها جلوی حملات سایبری را که از سوی هکرهای کره شمالی انجام شده است، گرفته و مانع نفوذ، دسترسی و در نتیجه خراب کاری آنها شده است.

این درحالیست که کره شمالی تمامی این اتهامات را رد کرده و ادعاهای مذکور را بی اساس می‌داند.

منبع : CBC

مقاله قبلیحساب مالی non-registered چیست؟
مقاله بعدیسخنرانی تاثیر گذار نخست وزیر در مقابل رهبران کشورهای دنیا در اجلاس داووس