مالکان آپارتمانهای اجاره ای انتاریو خواستار آن شدند که این حق به آنها داده شود که بعد از قانونی شدن ماری جوانا بتوانند بلافاصله استفاده از ماری جوانا در املاک اجاره ای را ممنوع کنند.

قرار است ماری جوانا از اول جولای امسال در کانادا قانونی شود.

مالکان واحدهای اجاره ای می گویند باید به آنها اجازه داده شود بتوانند قراردادهای فعلی اجاره را تغییر دهند تا مصرف ماری جوانا را در واحدهای تحت مالکیت خود ممنوع کنند.

به موجب مقرراتی که در پاییز گذشته اعلام شد، دولت انتاریو در نظر دارد مصرف ماری جوانا را در فضاها و مراکز کاری عمومی ممنوع کند و مصرف آن را تنها در محل های سکونت شخصی مجاز بداند. البته این مقررات مربوط به ماری جوانای تفریحی است و مصرف ماری جوانای پزشکی در همه مکانهایی که مصرف سیگار در آنجا مجاز است مجاز خواهد بود.

براساس قانونی که در پاییز گذشته در انتاریو به تصویب رسید، مالکان اماکن اجاره ای می توانند مصرف ماری جوانا در واحدهای متعلق به خود را برای مستاجران جدیدی که بعد از قانونی شدن ماری جوانا ـ اول جولای ـ قرارداد لیز امضا می کنند، ممنوع کنند ـ درست مثل مصرف سیگار و تنباکو ـ ولی قوانین اجاره انتاریو، هر گونه تغییری در قراردادهای لیز قبل از پایان یافتن آن را غیرقانونی می داند؛ به عبارت دیگر مالکان واحدهای اجاره ای در اغلب موارد، قادر نخواهند بود مصرف ماری جوانا در واحدهای متعلق به خود را ممنوع کنند؛ و این سبب نگرانی مالکان واحدهای اجاره ای در مورد تاثیر مصرف ماری جوانا بر مستاجران واحدهای دیگر شده است.

مدیر یکی از شرکتهای مدیریت ساختمانهای اجاره ای به کندین پرس گفته: «پاک کردن آثار مصرف ماری جوانا از در و دیوارهای یک آپارتمان که در آن ماری جوانا مصرف شده باشد، حدود پنج تا شش هزار دلار هزینه برمی دارد.»

مقاله قبلی15 هزار متقاضی پناهندگی از کانادا اخراج می شوند
مقاله بعدیگردشی در فروشگاه هوشمند آمازون گو در سیاتل