ترودو درجریان اجلاس جهانی اقتصاد، از کمک مالی 180 میلیون دلاری به Global Partnership Education Fund در فاصله سال های 2018 تا 2021  خبر داد. در هنگام اعلام این خبر، ملاله یوسف زی، برنده جایزه صلح نوبل نیز در کنار ترودو حضور داشت. ترودو گفت: کانادا خود را به تامین امکانات آموزشی، بخصوص برای دختران، متعهد می داند. زیرا قدرت بخشی به زنان از طریق تحصیل، راه رسیدن به موفقیت را برایشان هموار می کند.

ملاله یوسف زی که شهروندی افتخاری کانادا را نیز در اختیار دارد، از جانب 130 میلیون دختر، از ترودو و کانادا تشکر کرد.

سازمان های غیرانتفاعی مانند World Vision، Results Canada و Global Citizen نیز دولت کانادا را برای افزایش دو برابر کمک های مالی تحسین کردند. Global Partnership Education Fund امکان تحصیل را برای حدود 870 میلیون کودک در سراسر جهان فراهم می کند.

نخست وزیر کانادا در اجلاس داووس جورابی بنفش با طرح اردک های فسفری رنگ را به پا داشت.اگرچه ترودو عاشق جوراب های رنگی است اما این مدل جوراب باعث شگفتی بسیاری شد چون مساله فقط تبعیت از مد نبود.

کندوکاو برخی رسانه ها آشکارکرد که این جوراب ها متعلق به شرکت John’s Crazy Socks است. جان کرونین مالک این شرکت جوانی 21 ساله و مبتلا به سندرم «داون»است که با ارسال محصولش برای جرج بوش و جاستین ترودو از آنها خواسته بود که به تبلیغ آن بپردازند. 5درصد از عایدی سالانه این شرکت خرج درمان کودکان خاص می شود و یک سوم کارگران شرکت نیز معلول جسمی یا ذهنی هستند .حالا می توان فهمید که چرا نخست وزیر کانادا این جوراب ها را پوشیده بود.

مقاله قبلیرزرو کمپینگ‌های تابستانی در آلبرتا این ماه آغاز میشود
مقاله بعدیسرمایه گذاری در بازار املاک یا در بازار بورس؟