Wednesday, September 18, 2024
19 C
Calgary

اختصاص بودجه 142 میلیون دلاری برای حفاظت و احیای سالمون وحشی بریتیش‌کلمبیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت فدرال و استانی اعلام کرده‌اند که با کمک یکدیگر مجموعا 142.8 میلیون دلار برای محافظت و احیای ماهی سالمون وحشی در استان بریتیش کلمبیا اختصاص خواهند داد.

قرار است این بودجه به صورت اقساط و در مدت پنج سال آینده، به میزان سالانه حدود 28 میلیون دلار برای این منظور هزینه شود. تامین 42.85 میلیون دلار از این بودجه را دولت استانی بریتیش‌کلمبیا بر عهده خواهد داشت و باقی 100 میلیون دلار را نیز دولت فدرال پرداخت می‌کند.

جاناتان ویلکینسون که وزیر شیلات دولت فدرال است و جان هورگان نخست‌وزیر استان بریتیش‌کلمبیا این پروژه را مشترکا اعلام کردند. این بودجه تحت عنوان کمک مالی برای احیای سالمون بریتیش‌کلمبیا، طی مراسمی در ویکتوریا معرفی شد.

هورگان در این مراسم گفت: سالمون وحشی بخش مهمی از ماهیت و نماد فرهنگی ما به عنوان ساکنین استان بریتیش‌کلمبیا است. در طول 20 ماه گذشته دولت ما به سختی تلاش کرده تا بتواند راهی آینده‌گرا برای ادامه ماهی‌گیری پایدار و همزمان محافظت از سالمون وحشی بریتیش‌کلمبیا پیدا کند.

هورگان همزمان با تخصیص منابع برای احیای زیستگاه‌ها و مسیر مهاجرت این گونه سالمون‌ گفت: هدف ما از تخصیص این بودجه آن است که مطمئن شویم امکان رشد و ادامه حیات این گونه سالمون وحشی در استان بریتیش‌کلمبیا کاملا فراهم خواهد بود.

این بودجه از پروژه‌های اطلاع‌رسانی به مردم محلی مانند نظارت بر بومیان محلی و برنامه‌های نگهداری و نیز برنامه‌های بازسازی زیستگاه‌های محلی این گونه ماهی، حمایت خواهد می‌کند. علاوه بر این، کمک مالی مربوطه به سایر برنامه‌های نوآورانه نیز که با هدف محافظت و احیای این گونه از ماهی وحشی اجرا شود، کمک مالی خواهد کرد.

پروژه‌هایی که بخواهند از این بودجه حمایتی استفاده کنند باید حداقل بر یکی از سه حوزه زیر تمرکز داشته باشند:

  • نوآوری – به منظور تشویق و توسعه تکنولوژی‌های جدید برای افزایش بهره‌وری و نیز کمک برای رسیدن به اهداف پایدار و حفاظتی که پیشبینی شده است. یکی از این اهداف محافظت و بازیابی گونه‌های وحشی بریتیش‌کلمبیا از جمله سالمون پسفیک است.
  • زیرساخت – به منظور تشویق سرمایه‌گذاران اقتصادی برای ایجاد محصولات، فرایندها و تکنولوژی‌های جدیدی که به شیوه‌های ماهی‌گیری پایدارتر و پیشرفته‌تری در استان کمک کند. هدف آن است که به محافظت و بازیابی گونه‌های وحشی استان بریتیش‌کلمبیا از جمله سالمون پسفیک کمک شود.
  • همکاری‌های علمی – به منظور حمایت از همکاری با دانشگاه‌ها و سایر موسسات تحقیقاتی، تا بتوانیم آگاهی و درک خود را درباره تاثیراتی که فعالیت‌‌‌های انسانی بر گونه‌های وحشی می‌گذارند، افزایش دهیم. همچنین می‌خواهیم روش‌های ماهی‌گیری جدید و پایدارتری را ایجاد کنیم.

ویلکینسون در اینباره گفت: دولت کانادا معتقد است که محیط‌زیست‌ پایدار و رشد اقتصادی می‌توانند به طور همزمان به دست بیایند. من نیز بسیار خرسندم که توانسته‌‎ایم همکاری بسیار مثبتی در این حوطه حیاتی با دولت استان بریتیش‌کلمبیا داشته باشیم.

منبع: dailyhive