Monday, July 1, 2024
16.2 C
Calgary

تماشای طبیعت جادویی کانادا در Wedgemount Lake Trail

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دریاچه تماشایی Wedgemount و مسیر دسترسی به آن مقصدی عالی برای گردش یکروزه در دل طبیعت و قله‌های باشکوه پارک استانی Garibaldi است. بعلاوه نقاط برپایی چادر و کلبه کوهستانی باعث شده تا بسیاری شب را در زیر نور ستارگان سپری کنند. در این مطلب با جاذبه‌ها و چگونگی دسترسی به این منطقه بیشتر آشنا می‌شویم.

چگونه خود را به Wedgemount Lake Trail برسانیم؟

برای رسیدن به ابتدای مسیر باید در بزرگراه Sea to Sky (BC-99) به سمت شمال رفته و از Whistler عبور کنید. با گذشتن از Green Lake تابلو Wedgemount Lake پدیدار شده و کمی بعد با توجه به تابلوهای راهنما وارد جاده Gravel Pit Road می‌شوید. در سپس با عبور از یک پل تا رسیدن به Wedge Creek Forest Service Road ادامه داده و در نهایت به پارکینگ خواهید رسید.

مسیر پیاده‌روی

مسیر پیاده‌روی تا دریاچه کوتاه است، اما این به معنای ساده بودن آن نیست. ارتفاع صعود از نقطه شروع تا پایان مسیر 1,375 متر صعود بوده و به طور کلی پرشیب خواهد بود.

مسیر پیاده‌روی از کنار تابلو Wedgemount Lake Trail درست در پشت پارکینگ‌ شروع شده و سپس با عبور از یک پل بر روی Wedge Creek ادامه پیدا می‌کند. پس از مدتی قدم زدن در جاده شنی به ابتدای مسیر می‌رسید.

درختان علامت‌گذاری شده در طول مسیر راهنمای شما در جنگل هستند. در ادامه ارتفاع بتدریج افزایش یافته و پس از پیمودن حدود یک کیلومتر و با حرکت به سمت بالای تپه مسیر دشوارتر می‌شود. وجود علائم نارنجی‌رنگ روی درختان همچنان شما را راهنمایی خواهند کرد.

مسیر در ادامه همچنان از میان جنگل انبوه و پوشیده از خزه عبور می‌کند. وجود ریشه‌های درختان و ‌تخته‌سنگ چالش‌های این بخش هستند. پس از 2.7 کیلومتر از تراکم درختان کاسته و Rethel Mountain در سمت راست پدیدار می‌شود. آبشار باشکوه Wedgemount با 300 متر که از دریاچه جاری می‌شود نیز در اینجا خودنمایی می‌کند.

با کاهش درختان به قسمت صخره‌ای و دشوار پیش از دریاچه خواهید رسید. در اینجا یک جویبار که حاصل ذوب برف‌ها است، جاری می‌شود. چنانچه مسیر را با سرعت متوسط طی کنید ظرف 25 دقیقه به ساحل دریاچه خواهید رسید. در بخشی از این مسیر یک طناب ثابت وجود دارد تا به شما در عبور از صخره‌ها کمک کند. وجود برف در بخش‌هایی از مسیر حتی در ماه‌های تابستان نیز بر چالش‌ها می‌افزاید.

در بالای مسیر به Wedgemount Lake Hut خواهید رسید که به زیبایی هرچه تمام‌تر در ساحل دریاچه ساخته شده است. در سوی دیگر دریاچه Rethel Mountain و در دوردست Wedgemount Glacier دیده می‌شود. علاوه بر این‌ یک محل کمپوست، انبار غذا و سایت برپایی چادر نیز وجود دارند.

با عبور از مسیری صخره‌ای به ساحل دریاچه خواهید رسید. در نزدیکی Wedgemount Lake تعداد بیشتری سکو برای اردو و یک محل کمپوست وجود دارند. ساحل دریاچه مکانی عالی برای استراحت، خوردن ناهار و لذت بردن از مناظر حیرت‌انگیز اطراف است.

جویبارهای متعدد اطراف دریاچه که از ارتفاعات سرچشمه می‌گیرند آشامیدنی هستند و می‌توانید آن‌ها را مصرف کنید.

با حدود پانزده دقیقه پیاده‌روی در ساحل دریاچه به دهانه یخچال Wedgemount می‌رسید. بدون شک این بخش ارزش طی کردن را داشته و می‌توان از مناظر حیرت‌انگیز آن نهایت لذت را برد. در اینجا برکه‌ای کوچک با یخ‌های شناور قرار دارد که به ما آب شدن سریع یخچال را یادآور می‌شود.

در بالای یخچال Wedge Mountain قرار دارد که بلندترین قله‌های پارک استانی Garibaldi را در دل خود جای داده است. برج‌های Wedge Mountain تا ارتفاع 2,895 متری بالا رفته و مقصد کوهنوردان حرفه‌ای هستند.

کمپینگ در Wedgemount Lake

کمپینگ در Wedgemount Lake به شما اجازه می‌دهد تا قله‌های اطراف را بهتر بگردید. ازجمله آن‌ها می‌توان به Mount Cook، Mount Weart و Wedge Mountain اشاره کرد.

در اینجا حدود 20 سکوی چادر در اطراف کلبه و ساحل شمالی دریاچه وجود دارند. این کلبه در سال 1970 توسط BC Mountaineering Club ساخته شده و مجهز به 8 تخت است.

برای کمپینگ باید سکو یا تخت کلبه را از قبل رزرو کنید. اقامتگاه‌ها طبق سیستم first-come first-served ارائه می‌شوند.

شما تنها می‌توانید در محل‌های مشخص چادر بزنید و روشن کردن آتش ممنوع است.

نکات مهم

  • شنا در دریاچه مجاز بوده اما دمای آن بسیار پایین است و هرکس از پس آن بر نمی‌آید
  • داشتن کفش ساقدار و باتوم ضروریست. باتوم در مسیر برگشت تا حد زیادی از فشار بر روی زانوها می‌کاهد
  • دمای هوا در Wedgemount Lake از دیگر نقاط Whistler کمتر است، بنابراین لباس گرم و اضافی همراه ببرید
  • همراه داشتن آب و اسنک
  • به هیچ عنوان زباله نریزید اثری از خود در طبیعت بر جای نگذارید
  • هنگام پارک اتومبیل در پارکینگ هرآنچه که توجه حیوانات وحشی را جلب می‌کند دور از دسترس قرار دهید
  • اسپری خرس ضروریست
  • داشتن اسپری حشرات هنگام کمپینگ در اطراف دریاچه لازم است
  • سرویس بهداشتی در پارکینگ و محوطه‌های کمپینگ یافت می‌شود

Wedgemount Lake

Garibaldi Provincial Park – BC

طول مسیر: 14 کیلومتر

زمان تقریبی پیمایش: 6 ت 8 ساعت

نوع مسیر: رفت و برگشت

فصل پیمایش: جولای تا سپتامبر

سطح مسیر: دشوار

ارتفاع صعود از نقطه شروع: 1,375 متر

نقشه مسیر

منبع: Outdoor Vancouver