Saturday, July 6, 2024
13.6 C
Calgary

یک پیاده‌روی بی‌نظیر در Tunnel Mountain

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تابستان بهترین زمان برای پیاده‌روی، تماشای مناظر و زیبایی‌ها طبیعت است. خوشبختانه آلبرتا مسیرهای پیاده‌روی بسیار دارد که با اندکی رانندگی می‌توان خود را به آن‌ها رساند.

منطقه Tunnel Mountain در نزدیکی شهر بنف و چشمه‌های آب‌گرم آن قرار دارد. بلندترین نقطه مسیر 2.3 کیلومتر با نقطه شروع فاصله دارد و از آنجا می‌توان منظره‌ای حیرت‌انگیز به شهر و کوهستان اطراف را شاهد بود.

این مسیر برای کسانی که بدنبال پیاده‌روی یکروزه و سبک می‌گردند کاملا ایده‌آل است و برای پیمودن آن به مهارت‌ و تجهیزات ویژه نیاز ندارید.

مسیر Tunnel Mountain در ماه‌های تابستان معمولا شلوغ است و بسیاری برای تماشای منظره پانورامای بالای قله خود را به آن می‌رسانند.

Tunnel Mountain کجاست؟

این کوه زیبا درست در Township of Banff قرار دارد. در اطراف Tunnel Mountain فضاهای گوناگون برای پارک اتومبیل تدارک دیده شده و می‌توان از چند مسیر متفاوت صعود کرد.

چگونه خود را به Tunnel Mountain برسانیم؟

اگر ساکن کلگری هستید باید یک ساعت و نیم در بزرگراه شماره یک رانندگی کنید. پس از رسیدن به بنف وارد Banff Avenue شده و تا جاده Tunnel Mountain پیش بروید. در نهایت وارد Tunnel Mountain Drive شوید.

اگر از ادمونتون حرکت می‌کنید باید سه ساعت تا کلگری رانندگی کرده و از آنجا به سمت غرب و در مسیر بالا پیش بروید.

جاذبه‌های Tunnel Mountain

در Tunnel Mountain می‌توان وارد یک مسیر به سمت قله شد و یا در مسیری دیگر به گشت‌وگذار در دامنه‌های کوه پرداخت.

امکان دوچرخه‌سواری در این مسیر وجود ندارد، اما می‌توان در Hoodoos Trail دوچرخه‌سواری کرد.

طول مسیر از نقطه شروع تا قله حدود 2.3 کیلومتر بوده و اختلاف ارتفاع آن‌ها 300 متر است.

بدون شک بهترین جاذبه مسیر منظره شگفت‌انگیز روی قله است، بنابراین دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید.

نقشه مسیر

همیشه پیش از هر ماجراجویی آمادگی لازم را کسب کنید. اطلاعات موردنیاز در Albertaparks.ca و AdventureSmart وجود دارند و دستورالعمل Parks Canada را می‌توانید در اینجا بخوانید.

هیچگاه اثری از خود در طبیعت بر جای نگذارید، از مسیر خارج نشوید و به حیوانات وحشی غذا ندهید. به هیچ عنوان در مکان‌های خطرناک عکس سلفی نگرفته و جان خود را به خطر نیاندازید.

منبع: Daily Hive