Wednesday, July 3, 2024
13.9 C
Calgary

حداقل دستمزد آلبرتا باید افزایش پیدا کند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آلبرتا تنها استان کاناداست که طی دهه جاری اقدامی برای بالا بردن حداقل دستمزد انجام نداده است. دیگر نواحی کانادا در سال 2023 رشد دستمزد داشتند یا انجام آن را در سال 2024 در دستور کار قرار داده‌اند.

آخرین بار آلبرتا در تاریخ 1 اکتبر 2018 نرخ حداقل دستمزد را بالا برد و آن را به ساعتی 15 دلار رساند.

همچنین آخرین تغییر در قوانین دستمزد آلبرتا در جون 2019 اعمال شد و در آن تاریخ مقامات این نرخ را برای دانش‌آموزان کمتر از 18 سال از ساعتی 15 به 13 دلار کاهش دادند؛ همزمان برخی محدودیت‌ها نیز بر ساعات اضافه‌کار و … اعمال شدند.

اما دیگر نقاط کانادا شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنند؛ به تازگی دولت کانادا اعلام کرد که از تاریخ 1 اپریل 2024 حداقل دستمزد فدرال را به ساعتی 17.30 دلار افزایش خواهد داد.

بنابر اعلام Retail Council of Canada استان‌ها و قلمروهایی چون نوناوو، بریتیش‌کلمبیا، نیوفاندلند اند لابرادور، نوااسکوشا، پرینس ادوارد آیلند، کبک و یوکان نیز حداقل دستمزد را در سال 2024 افزایش می‌دهند.

سایر استان‌ها و نواحی کشور از جمله ساسکاچوان افزایش حداقل دستمزد را در سال 2023 اعمال کردند.

این در حالی است که هزینه زندگی طی شش سال گذشته تا حد زیادی بالا رفته است و شهروندان کلگری و ادمونتون مبلغ بیشتری بابت اجاره‌بها و … می‌پردازند.

برایان جین، وزیر مشاغل، اقتصاد و تجارت آلبرتا در واکنش به این شرایط گفت: “دولت آلبرتا به طور مداوم و با دقت نرخ حداقل دستمزد کنونی و تناسب آن با شرایط اقتصادی را ارزیابی می‌کند. ما متعهد هستیم تا مطمئن شویم آلبرتا شرایط عالی را برای زندگی، کار و تشکیل خانواده دارد. در حال حاضر حداقل دستمزد ما در رتبه سوم بالاترین نرخ (پس از کسر مالیات بر درآمد) در کانادا است. ما پایین‌ترین نرخ مالیات بر درآمد استانی کشور را داریم و مالیات فروش نیز اعمال نمی‌کنیم، به این ترتیب شهروندان می‌توانند پول بیشتری کسب کنند.”

آخرین گزارش ارزیابی حداقل دستمزد استان توسط یک هیئت کارشناسی و در ماه مارس 2023 انجام شد. برایان جین پس از انتشار این گزارش اظهار داشت که آلبرتا برنامه‌ای برای بالا بردن حداقل دستمزد ندارد.

منبع: Daily Hive