Friday, July 5, 2024
23.6 C
Calgary

پنج محله پرطرفدار کلگری برای خرید مسکن

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تقاضا در بازار مسکن کلگری همچنان رو به افزایش است. در این بین برخی محله‌های شهر بیش از دیگران خریدار دارند.

بنابر اعلام پلتفرم املاک و مستغلات Wahi تقاضا در برخی محله‌های شهر بسیار بالا است و خریداران را بیشتر به سوی خود می‌کشانند.

بر اساس گزارش Calgary Market Pulse این وبسایت، طی چهار ماه نخست 2024 در 49 درصد محله‌های کلگری تقضای بالا را شاهد بودیم که باعث شد معاملات با نرخ‌های بالاتر از قیمت پیشنهادی در لیست فروش انجام شود؛ در 14 محله نیز معاملات با قیمت لیست انجام شد و در 37 درصد محله‌ها (به دلیل تقاضای پایین) قیمت‌ معاملات کمتر از نرخ موجود در لیست بود.

در این بین محله‌های شمال‌غربی شهر گوی سبقت را از سایرین ربودند و در سه مورد از پنج محله این منطقه نرخ‌های بالاتر ارقام پیشنهادی را داشتیم.

در این بین محله‌های Hawkwood، North Haven، Deer Ridge، Scenic Acres و Deer Run بیشترین تقاضا را تا به اینجای سال داشته‌اند؛ این موضوع باعث شده تا نرخ‌ مورد معاملات به طور میانگین تا 40,000 دلار بیشتر از نرخ‌های لیست فروش باشد.

در سوی دیگر معاملات برخی از لوکس‌ترین محله‌های شهر با نرخ‌های کمتر از ارقام پیشهادی انجام شد؛ تمامی این محلات در جنوب‌غربی شهر قرار دارند.

محله‌های Upper Mount Royal، Elboya، Meadowlark Park، Kelvin Grove و North Glenmore Park شاهد تقاضای پایین بودند. در محله Upper Mount Royal معاملات تا 73,400 دلار کمتر از ارقام پیشنهادی انجام شدند که نشان‌دهنده تقاضای بسیار پایین است.

با این همه کلگری همچنان یکی از داغ‌ترین بازارها برای خرید خانه به شمار می‌رود.

بنجی کچن، مدیرعامل Wahi، در اینباره گفت: “خریداران مسکن از استان‌ها و نقاط مختلف کشور جذب اقتصاد پویا و مزیت‌های آلبرتا و شهر کلگری می‌شوند؛ به همین دلیل تقاضا در بازار همچنان بالا است.”

میزان تقاضا در بازار مسکن کلگری بسیار بیشتر از دیگر شهرهای کانادا است. بررسی‌ها نشان داده‌اند که چنین وضعیتی در 39 درصد محله‌‎های گریتر تورنتو و تنها 2 درصد محله‌های اتاوا مشاهده می‌شود.

منبع: Daily Hive