Saturday, July 6, 2024
13.6 C
Calgary

مراقب تماس‌های تلفنی جدید کلاهبرداران باشید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر این روزها تماس تلفنی از طرف سازمان رادیو تلویزیون و ارتباطات راه دور کانادا (CRTC) دریافت کردید با احتیاط به آن پاسخ دهید! به گفته مسئولان این سازمان دولتی برخی کلاهبرداران از طرف آنها با شهروندان تماس گرفته‌اند.

در اطلاعیه CRTC در پلتفرم X آمده: «تمامی تماس‌های CRTC در حال حاضر با هدف کلاهبرداری گرفته می‌شوند. اگر منتظر تماس از طرف ما نیستید این تماس‌ها را پاسخ ندهید. توجه داشته باشید که ما هرگز به اطلاعات شخصی یا مالی شما نیاز نداریم.»

این پست حاوی آدرس وبسایت این سازمان است که در آن راهنمای تشخیص تماس‌های تقلبی که روی Caller ID شما نمایش داده ‌می‌شوند را آموزش می‌دهد.

بر اساس این راهنما، در این روش مشخصات تماس‌گیرنده روی نمایشگر تلفن نشان داده‌ شده و این تماس‌های تقلبی با دستکاری شناسه بر روی این دستگاه‌ها انجام می‌شوند. این کار می‌تواند به صورت قانونی و غیرقانونی انجام پذیرد.

دلایل قانونی:

  • یک مرکز تماس اطلاعات تلفن مشتریان را به صورت قانونی به اطلاعات تماس خود تغییر می‌دهد
  • ممکن است پزشکی که برای گفتگو در خصوص نتایج آزمایش بیمار تماس می‌گیرد برای راهنمایی بهتر او از شناسه عمومی بیمارستان برای این تماس استفاده کند

اهداف غیرقانونی:

  • بازاریابی تلفنی غیرقانونی که برای ارائه اطلاعات غیرواقعی و نادرست و با هدف کلاهبرداری از اطلاعات تماس می‌گیرد
  • ۶ رقم اول شماره تماس‌گیرنده به گونه‌ای تغییر می‌کند که با ۶ رقم منطقه همخوانی پیدا می‌کند. در این حالت تماس دریافتی محلی تلقی می‌شود
  • شماره تماس‌گیرنده به شماره شما تغییر می‌کند که از آن به عنوان آینه‌سازی یاد می‌شود
  • شناسه تماس‌گیرنده با هدف فریب دادن شما به شناسه یک فرد، سازمان یا شرکت معتبر تغییر می‌کند

با اینحال می‌توان با روش‌های گوناگون از خود در برابر این کلاهبرداری‌ها حفاظت کرد.

بگفته CRTC شما می‌توانید شماره تلفن خود را در National Do Not Call List ثبت کرده یا در خصوص تماس‌های ناخواسته بازاریابی تلفنی شکایت تنظیم کنید.

علاوه بر این، همان‌طور که پیش از این اشاره شد CRTC نیازی به دسترسی به اطلاعات شخصی و مالی افراد ندارد. در نتیجه تلفن را قطع کرده و حساب بانکی خود را چک کنید. CRTC توصیه می‌کند پس از این رویداد با سازمان تماس بگیرید.

منبع: Daily Hive