Saturday, July 6, 2024
13.6 C
Calgary

محبوب‌ترین رشته‌های دانشگاهی در کشورهای مختلف دنیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر قصد تحصیل در مقاطع عالی را دارید انتخاب رشته مهمترین گام پیش روی شما است. برای این منظور بهتر است حتما گزارش دانشگاه پوتوماک را مطالعه کنید.

این گزارش با بررسی نتایج جست‌وجوی گوگل درباره 181 رشته دانشگاهی در کشورهای مختلف دنیا تهیه شده و یک نقشه جامع از محبوب‌ترین رشته‌ها در هر کشور ارائه می‌دهد.

بر اساس گزارش سال 2023 رشته‌های پرستاری، مدیریت بازرگانی و حقوق جزو محبوب‌ترین‌ها در جهان هستند.

در این گزارش آمده: “این رشته‌ها به دلیل ماهیت کاربردی و تقاضای بالای بازار کار و تنوع فرصت‌های شغلی موجود بیش از سایرین دانشجویان را به سوی خود جلب می‌کنند.”

طبق این مطالعه دانشجویان کانادایی بیشتر به تحصیل در رشته روانشناسی، علوم کامپیوتر و بیزینس علاقه دارند. در حالی که علوم کامپیوتر و مدیریت کسب‌و‌کار دو رشته پولساز با فرصت‌های شغلی فراوان هستند، مشاهده روانشناسی در این لیست ممکن است شما را شگفت‌زده کرده باشد!

البته روانشناسی تنها در کانادا محبوب نیست و گزارش نشان می‌دهد در بریتانیا نیز طرفداران بسیاری دارد.

در بخشی از گزارش آمده: “مدرک روانشناسی به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا با اشتغال به عنوان مددکار اجتماعی، روانشناس، کارشناسی منابع انسانی و … شروع قدرتمندی در بازار کار داشته باشند. این شغل‌ها در بریتانیا درآمد سالانه تا 55,000 پوند دارند که رقمی قابل قبول است.”

طبق داده‌های چند وبسایت کاریابی اشتغال با مدرک روانشناسی در کانادا درآمد سالانه 103,500 تا 207,700 دلاری را به ارمغان می‌رود، که به میزان سابقه کاری افراد بستگی دارد.

این لیست علاوه بر ارائه رشته‌های تحصیلی محبوب به شما کمک می‌کند تا اگر به کلاس‌های کم‌جمعیت یا محیط آموزشی صمیمی‌تر علاقه دارید انتخابی بهتر داشته باشید.

منبع: Daily Hive