Saturday, July 6, 2024
13.6 C
Calgary

خود را برای طوفان‌های سهمگین آماده کنید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس پیشبینی‌های هواشناسی شهروندان کانادا و آمریکا در سواحل اقیانوس اطلس باید خود را برای یک فصل پر از طوفان و حادثه آماده کنند.

بنابر پیشبینی سازمان National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) ایالات‌متحده، به احتمال 85 درصد در سال 2024 تعداد طوفان‌ها بیشتر از نرمال خواهد بود. انتظار می‌رود این نواحی بین 17 تا 25 طوفان دارای نام (طوفان‌های با سرعت بیش از 62 کیلومتر در ساعت)، 8 تا 13 هاریکان و 4 تا 7 طوفان بسیار سهمگین را تجربه می‌کنند.

به گفته NOAA پیشبینی این تعداد طوفان در ماه مه از طرف آن‌ها بی‌سابقه است. بنابراین باید منتظر یک فصل پر از حادثه و طوفانی باشیم.

فاکتورهای گوناگون چون افزایش دمای اقیانوس و تاثیرات پدیده لانینا در این بین اثرگذار هستند.

پدیده لانینا به کاهش دما و خنک شدن جریان‌های سطحی اقیانوس اطلس می‌انجامد؛ نتیجه این وضعیت افزایش میزان بارش و سرعت وزش بادها است. انتظار می‌رود این شرایط از ماه آگست تا اواخر فصل هاریکان در ماه اکتبر ادامه داشته باشد.

به گفته سازمان NOAA در حال حاضر دمای اقیانوس در نواحی تشکیل هاریکان‌ها به ارقام نرمال در اواسط آگست رسیده که یک تا دو درجه سانتی‌گراد بیشتر از نرمال است. چنین شرایطی به معنای افزایش شانس ایجاد طوفان‌های سهمیگن و تکرار چنین روندی است.

همزمان سازمان Canadian Hurricane Centre نیز پیشبینی یک فصل پرحادثه را کرده است. بر این اساس ناحیه آتلانتیک کانادا حدود 35 درصد طوفان‌های حاره‌ای بیشتر را تجربه خواهد کرد.

مسئولان در واکنش به این خبر از شهروندانی که در این ناحیه زندگی می‌کنند خواسته‌اند تا خود را برای ماه‌های آتی آماده کنند. در چنین شرایطی باید انتظار قطع خطوط برق، مسدود شدن جاده‌ها، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیل را داشت، بنابراین ذخیره اقلام خوراکی و ضروری اهمیت دارد.

کارشناسان هواشناسی باور دارند که قدرت طوفان‌های فصل جاری بسیار بالاتر از معمول خواهد بود، موضوعی که اهمیت آمادگی کافی شهروندان را بیش از پیش بالا می‌برد. این طوفان‌ها می‌توانند تنها چند روز پیش از رسیدن به خشکی تشکیل شوند که زمان موجود برای تدارکات را کاهش می‌دهد.

منبع: Global News