Wednesday, July 3, 2024
13.9 C
Calgary

پیشبینی رشد ثروت نسل وای و افزایش شکاف طبقاتی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس گزارش Wealth Report نسل وای طی بیست سال آینده شرایط اقتصادی خوبی پیدا می‌کنند و به ثروتمندترین نسل تاریخ بشر تبدیل خواهند شد.

البته این ثروت به طرز معجزه‌آسا از ذخیره هزینه لاته و آووکادو بدست نمی‌آید، بلکه ارث دریافتی توسط این نسل آنها را ثروتمند می‌کند.

شرکت مشاوره املاک جهانی Knight Frank با انتشار نسخه هجدهم گزارش Wealth Report به نسل وای (متولدین بین سال‌های ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۰) و ثروتی که طی سال‌های آتی به آنها می‌رسد، پرداخته است.

طی بیست سال آینده نسل خاموش و بیبی‌بومرها ثروت خود را به نسل بعدی منتقل خواهند کرد، اما این انتقال به همین سادگی نخواهد بود.

به گفته لیام بیلی، رئیس بخش تحقیقات Knight Frank، این دارایی‌ها با ارزش ۹۰ تریلیون دلار آمریکا تنها در ایالات‌متحده جابه‌جا خواهد شد. با این وجود تمام اعضای نسل وای از این ثروت عظیم سهم ندارند و تنها افرادی که در حال حاضر ثروتمند هستند ثروت خود را به نسل بعد منتقل خواهند کرد.

این انتقال در واقع جابجایی نابرابری ثروت است که باعث ایجاد چالش‌های اقتصادی بزرگ در سراسر دنیا خواهد شد. بر اساس این گزارش ۷۱٪ شهروندان جهان در کشوری زندگی می‌کنند که در آن نابرابری رو به افزایش است!

در این گزارش Oxfam تاثیرات زیست‌محیطی بر نابرابری ثروت نیز بررسی شده است. بر اساس این گزارش ۱٪ از مقدار آلودگی کربن جهان توسط ثروتمندان و ۶۶٪ دیگر توسط پنج میلیارد نفر تولید می‌شوند.

گزارش Knight Frank در این خصوص می‌گوید: «نابرابری انتقال ثروت منجر به افزایش مسئولیت‌های نسل وای در سیاست‌گذاری‌های کلان برای مقابله با تغییرات اقلیمی می‌شود.»

اما نسل جوان‌تر به شیوه‌هایی متفاوت نسبت به نسل قبل خود سرمایه‌گذاری خواهد کرد. به گفته بیلی بسیاری از این افراد به موضوعاتی چون تغییرات اقلیمی توجه نشان می‌دهند.

نتایج نظرسنجی Knight Frank نشان می‌دهند که آینده اقتصادی نسل وای بسیار درخشان است و نسل Z نیز شانس بالایی برای ایجاد ثروت دارد.

طبق این نظرسنجی ۷۵٪ شرکت‌کنندگان نسل Z پیش‌بینی می‌کنند ثروت آنها در آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

به گفته مایک پیکت، مدیر Caznove Capital، نسل Z علاوه بر توجه به سرمایه‌گذاری منطبق با ارزش‌های خود به دنبال ساخت سرمایه فرهنگی نیز هستند. به عقیده پیکت، نسل Z بر خلاف گذشتگان سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات را روشی برای افزایش ثروت نمی‌داند.

یکی از دلایل این موضوع می‌تواند نرخ بهره پایین و رشد چشمگیر قیمت مسکن طی ۱۵ سال گذشته باشد. علاوه بر این، نسل Z سبک زندگی اشتراکی را انتخاب می‌کند که اجاره مسکن و خودرو در آن رایج است.

منبع: Daily Hive