Saturday, July 6, 2024
13.6 C
Calgary

ادمونتون مقصد محبوب مهاجرت از کلانشهرها

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

قیمت سرسام‌آور مسکن بسیاری را از کلانشهرهای کشور فراری می‌دهد. بنابر گزارش جدید Royal LePage برخی از شهروندان شهرهای خاص را به عنوان مقصد مهاجرت در نظر دارند.

این گزارش با بررسی جزئیات قیمت در مقرون بصرفه‌ترین بازارهای مسکن کانادا متوجه شده که شهر ادمونتون انتخاب بسیاری از شهروندان کلانشهرهای کشور است.

بر اساس این نظرسنجی 45 درصد شهروندان ونکوور به دنبال خرید خانه در یک بازار ارزان‌تر هستند. در این بین 19 درصد پاسخ‌دهندگان شهر ادمونتون را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده‌اند و پس از آن سنت جان (13 درصد) و تاندر بی (9 درصد) قرار دارند.

ادمونتون نیز در صدر انتخاب شهروندان گریتر تورنتو قرار دارد. بر این اساس 19 درصد پاسخ‌دهندگان آن را به عنوان انتخاب برتر خود انتخاب کرده‌اند. شهر کبک نیز با 29 درصد در کانون توجه شهروندان مونتریال قرار داشته و پس از آن شهرهای شربروک (15 درصد) و توا-رویرز (12 درصد) جای دارند.

علاوه بر این ادمونتون از نظر قیمت ارزان خانه در رتبه پنجم کانادا و دوم آلبرتا قرار گرفته است. بنابر نظرسنجی Royal LePage حدود 28.9 درصد درآمد ماهانه خانواده‌های ساکن ادمونتون برای تامین هزینه‌های مسکن صرف می‌شود.

اد لاستیوکا، کارگزار Royal LePage Noralta Real Estate، در اینباره گفت: “شما برای خرید خانه در ادمونتون مبلغ کمتری را در مقایسه با بیشتر کلانشهرها نیاز دارید و می‌توانید با سرمایه 500,000 دلاری یک منزل مناسب برای خانواده و دسترسی آسان به امکانات رفاهی خریداری کنید. هرچند عرضه خانه در این شهر به طور سنتی بالا بوده و همین موضوع نقش مهمی در پایین نگاه داشتن قیمت‌ها دارد، اما پاندمی شرایط را تغییر داد. به همین دلیل امروزه شاهد رشد قیمت‌ها و کاهش عرضه در مقایسه با تقاضا هستیم.”

همزمان افزایش ورود مهاجران از دیگر استان‌ها به YEG، که بخش زیادی از آن‌ها از بریتیش‌کلمبیا و انتاریو هستند، به بدتر شدن شرایط در بازار مسکن ادمونتون کمک می‌کند.

در مقابل 40 درصد پاسخ‌دهندگان ساکن کلانشهرهای کانادا گفتند که به شهرهای ارزان کشور مهاجرت نمی‌کنند. البته این رقم در میان مالکان خانه (47 درصد) بیشتر از مستاجران (30 درصد) به چشم می‌خورد.

منبع: Daily Hive