Monday, July 1, 2024
16.2 C
Calgary

افزایش میانگین دستمزد ساعتی کانادایی‌ها به ۳۵ دلار

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس آخرین نظرسنجی سازمان آمار کانادا، نرخ سالانه میانگین دستمزد ساعتی از ۴.۸٪ ماه‌ آوریل به ۵.۱٪ در ماه مه افزایش پیدا کرده است. به این ترتیب میانگین دستمزد رشد ۱.۶۹ دلاری را نشان می‌دهد.

علاوه بر این، نرخ اشتغال طی ماه مه ۰.۱٪ افزایش پیدا کرده و ۲۷٬۰۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده است. فرصت‌های شغلی برای زنان ۱۵ تا ۲۴ سال و بالاتر از ۵۵ سال نیز رشد پیدا کرده‌اند.

با اینحال نرخ بیکاری در ماه می ۰.۱٪ افزایش یافته و به ۶.۲٪ رسیده است. همچنین کمبود مشاغل برای زنان ۲۵ تا ۵۴ و مردان جوان دیده می‌شود.

فرصت‌های شغلی در استان‌های انتاریو، مانیتوبا و ساسکاچوان افزایش پیدا کرده و در استان‌های آلبرتا، نیوفاندلند اند لابرادور و پرنس ادوارد آیلند کاهش نشان می‌دهد.

با افزایش میانگین دستمزد کارمندان دولت، دستمزد کارگران نیز بیشتر شده است.

حداقل دستمزد کارگران در بریتیش‌کلمبیا از ماه ژوئن ۳.۹٪ افزایش یافته و دستمزد ساعتی کارگران از ۱۶.۷۵ دلار به ۱۷.۴۹ رسیده است. البته کارفرمایان این استان معتقدند افزایش میانگین دستمزد به ایجاد ضرر مالی منجر می‌شود.

دستمزد کارگران در استان‌های نیوبرانزویک، یوکان، نیوفاندلند اند لابرادور، نوا اسکوشیا، پرنس ادوارد آیلند و ساسکاچوان نیز افزایش یافته است.

با وجود افزایش دستمزدها، درآمد کانادایی‌‌ها هنوز برای زندگی کافی نیست.

بر اساس گزارش Hays که به تازگی منتشر شده، ۷۱٪ کانادایی می‌خواهند طی ۱۲ ماه آینده از شغل خود استعفا دهند. ناهمخوانی سطح دستمزد و نرخ تورم مهم‌ترین عامل موثر در این بین به شمار می‌رود.

منبع: Daily Hive