Monday, July 1, 2024
16.2 C
Calgary

دانشگاه‌های کانادایی در میان برترین‌های دنیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مجله Times Higher Education به تازگی فهرست برترین دانشگاه‌های جهان را منتشر کرده که نام پنج دانشگاه کانادایی نیز در میان آن‌ها به چشم می‌خورد.

دانشگاه آلبرتا در جایگاه ششم این لیست و در رتبه نخست دانشگاه‌های آمریکای شمالی قرار گرفته و مقام خود را در مقایسه با سال گذشته یک رده بهبود بخشیده است.

دانشگاه کویینز در کینگستون انتاریو نیز در جایگاه هشتم قرار گرفت که نسبت به سال گذشته افت پنج پله‌ای را نشان می‌دهد.

دانشگاه ویکتوریا و دانشگاه سایمون فریزر (SFU) نیز به ترتیب در رده‌های ۱۳ و ۱۷ قرار گرفته‌اند. بر این اساس دانشگاه سایمون فریزر نسبت به سال گذشته در زمینه دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد پیشرفت قابل‌توجهی داشته و از جایگاه ۸۶ به جایگاه ۱۷ صعود کرده است.

دانشگاه لاوال در کبک نیز با وجود سقوط پنج پله‌ای نسبت به سال گذشته همچنان جایگاه ۱۹ام رترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفته است.

همچنین برخلاف انتظارات دانشگاه‌های بریتیش‌کلمبیا، تورنتو و مک‌گیل در این فهرست جای ندارند.

فهرست برترین دانشگاه‌های جهان با بررسی ۲٬۱۵۲ دانشگاه از ۱۲۵ منطقه مختلف و با ارزیابی میزان مشارکت آنها در ۱۷ هدف توسعه پایدار سازمان ملل، تهیه شده است. پژوهش، مدیریت، مشارکت اجتماعی و آموزش چهار حوزه اصلی مورد ارزیابی هستند.

دانشگاه‌های آلبرتا در دستیابی به اهداف زیر موفق بوده است:

  •  حفظ و استفاده پایدار از اقیانوس‌ها، دریاها و منابع دریایی (رتبه دوم)
  • امنیت غذایی و تغذیه سالم (رتبه چهارم)
  • استفاده پایدار از اکوسیستم‌های خاکی، مبارزه با بیابان‌زایی و … (رتبه هفتم)
  • زارتقای صنعت پایدار و عمومی و ارائه ایده‌های نوآورانه (رتبه نهم)

دانشگاه کویینز رتبه نخست را در زمینه رفع گرسنگی کسب کرده است. دانشگاه ویکتوریا نیز در بخش شهرها و جوامع پایدار رده چهارم را به خود اختصاص داده است.

دانشگاه سایمون فریزر در دو دسته‌ شهرها و جوامع پایدار و مسائل اقلیمی جایگاه سوم را کسب کرده و دانشگاه لاوال نیز در بخش تغییرات اقلیمی در رده 13ام قرار دارد.

منبع: Daily Hive