Monday, July 1, 2024
16.2 C
Calgary

راهکارهایی برای دریافت بیشترین مزایای فدرال و استانی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در شرایط کنونی و با وجود هزینه‌های سرسام‌آور زندگی، دریافت هرچه بیشتر کمک‌هزینه‌های و مزایا اهمیت بسیاری پیدا کرده است. در این مطلب با بهترین راهکارها برای به حداکثر رساندن مزایای فدرال و استانی آشنا می‌شویم.

درباره مزایای گوناگون تحقیق کنید

برخی از متداول‌ترین مزایای فدرال عبارتند از:

  • Old Age Security (OAS)
  • Canada Pension Plan (CPP)
  • Guaranteed Income Supplement (GIS)
  • Canada Child Benefit (CCB)
  • GST/HST credit
  • Employment Insurance (EI)

هدف این کمک‎‌هزینه‌ها پشتیبانی مالی از خانواده‌های کانادایی با درآمد پایین تا متوسط، شهروندان بازنشسته، جمعیت بیکار و کسانی که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند، است.

با اینحال برخی شهروندان که درآمد و شرایط اقتصادی مطلوب دارند نیز، در صورت داشتن برخی الزامات، می‌توانند از این مزایا بهره‌مند شوند.

برای مثال برنامه CCB یک کمک‌هزینه برای کودکان دارای معلولیت است که حمایتی اضافی از والدین و شهروندان دارای فرزند با نیازهای خاص را، ارائه می‌دهد. علاوه بر این شهروندان بازنشسته و دارای ناتوانی نیز می‌توانند از قابلیت‌های آن بهره‌ ببرند.

در صورتی که هر کدام از مزایای مذکور را دریافت می‌کنید، امکان استفاده از کمک‌هزینه‌های دیگر را نیز خواهید داشت. البته باید توجه داشت که معمولا این نوع مزایا به صورت اتوماتیک فعال نمی‌شوند و باید برای آن‌ها درخواست داد.

برای مثال، در صورتی که به تازگی ازدواج کرده‌ و صاحب فرزند شده‌اید، از اعضای سالمند خانواده نگهداری می‌کنید یا شغل خود را از دست داده‌اید، باید با توجه به شرایط جدید برای مزایای دولتی درخواست دهید.

از مزایای استانی استفاده کنید

مزایای فدرال بخش اصلی کمک‌هزینه‌ها را تشکیل می‌دهند، اما شما می‌توانید از مزایای استانی گوناگون نیز بهره ببرید. برخی از بهترین مزایای استانی عبارتند از:

  • Income Assistance Program (بریتیش‌کلمبیا)
  • Disability Assistance Program (بریتیش‌کلمبیا)
  • Senior Support Program (بریتیش‌کلمبیا)
  • ODSP Program (انتاریو)

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت دولت‌های استانی، اطلاعات لازم درباره این مزایا را کسب کنید. این کمک‌هزینه‌ها، برخلاف انواع فدرال که معمولا به طور اتوماتیک واریز می‌شوند، باید به صورت شخصی فعال گردند.

در زمان مناسب برای مزایا درخواست دهید

شما باید تا یک تاریخ مشخص برای مزایای فدرال و استانی درخواست دهید و چنانچه این فرصت را از دست دهید باید تا سال آینده منتظر بمانید. بنابراین همیشه به تاریخ‌ها و بازه‌های زمانی تعیین شده برای برنامه‌های گوناگون توجه کنید تا بیشترین بهره را از آن‌ها ببرید.

اظهارنامه مالیاتی خود را به موقع تنظیم کنید

امکان بهره‌مندی از برخی مزایا به وضعیت درآمدی فرد، مطابق آنچه در اظهارنامه مالیاتی ثبت شده، بستگی دارد. بر این اساس سطح درآمد و شرایط اقتصادی خانواده به طور اتوماتیک بر امکان دریافت برخی کمک‌هزینه‌ها مانند Canada Child Benefit، Canada Worker’s Benefit و اعتبار مالیاتی GST/HST اثر می‌گذارد.

به این ترتیب در صورتی که اظهارنامه مالیاتی خود را در زمان مناسب تنظیم نکنید، دولت به آخرین اطلاعات درآمدی شما به منظور تخصیص کمک‌هزینه دسترسی نخواهد داشت. چنین وضعیتی می‌تواند به تعلیق یا توقف پرداخت مزایای گوناگون بیانجامد. همچنین این موضوع می‌تواند شما را مجبور کند تا دوباره برای مزایای مختلف درخواست دهید که فرایندی زمان‌بر است.

ارزیابی دوباره اظهارنامه مالیاتی پیشین با کمک کارشناسان

در صورتی که گمان می‌کنید شرایط لازم برای دریافت یک مزیت فدرال را داشتید، اما برایش درخواست نداده‌ و آن را دریافت نکرده‌اید، شما همچنان شانس آن را خواهید داشت تا برای آن درخواست دهید.

برای این منظور باید با یک کارشناس مالیاتی یا حسابدار حرفه‌ای مشورت کنید. این افراد با توجه به شرایط فردی شما بهترین گزینه را شناسایی و اجرا می‌کنند. بنابراین از تمام مزایای دولتی موجود، که می‌توانید با توجه به اظهارنامه مالیاتی برای آن‌ها درخواست دهید، آگاه خواهید شد.

از حساب‌های ویژه استفاده کنید

در حال حاضر حساب‌هایی ویژه برای کمک به شهروندان کانادایی ایجاده شده‌اند تا با استفاده از آن‌ها مالیات کمتر بپردازند و برای آینده بیشتر پس‌انداز کنند.

یکی از آن‌ها Canada Education Savings Grant (CESG) نام دارد که در اختیار دارندگان حساب Registered Education Savings Plan (RESP) قرار می‌گیرد.

در صورتی که شما پس‌انداز لازم را با کمک این حساب انجام دهید، دولت تا 20 درصد مبلغ بیشتر (تا سقف 500 دلار در سال) به این حساب واریز می‌کند.

خانواده‌های کم‌درآمد و با درآمد متوسط می‌توانند 100 تا 200 دلار بیشتر را نیز دریافت کنند.

علاوه بر این می‌توانید از دیگر حساب‌های مشابه مانند Tax-Free Savings Account (TFSA)، First Home Savings Account (FHSA) و Registered Retirement Savings Plan (RRSP) نیز بهره ببرید. این حساب‌ها به کانادایی‌ها اجازه می‌دهند تا مالیات کمتری بپردازند و از مزایای مختلف بهره ببرند.

همیشه از آخرین برنامه‌ها مطلع شوید

شما می‌توانید با روش‌های گوناگون از آخرین برنامه‌های دولتی و استانی برای ارائه کمک‌هزینه به شهروندان مطلع شوید. معمولا این برنامه‌‌ها به طور دوره‌ای تغییر می‌کنند و اطلاع از آن‌ها می‌تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. بنابراین همیشه وضعیت دریافت کمک‌هزینه‌های گوناگون را مورد بررسی قرار دهید.

منبع: Daily Hive