Monday, July 1, 2024
16.2 C
Calgary

کاهش محسوس کیفیت زندگی در شهر کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در حالی که هر روز مهاجران بیشتری از استان‌ها و کشورهای مختلف به کلگری مهاجرت می‌کنند، نتایج نظرسنجی‌ها از کاهش کیفیت زندگی در شهر خبر می‌دهند.

به تازگی Ipsos با انجام یک نظرسنجی تلفنی بین تاریخ 27 فوریه تا 26 مارس 2024 نظر بیش از 2,500 شهروند کلگری درباره کیفیت زندگی در شهر را پرسیده است.

طبق این نظرسنجی با وجود آنکه بسیاری از شهروندان دیدگاهی مثبت به زندگی در شهر دارند (70 درصد پاسخ‌دهندگان آن را خوب ارزیابی می‌کنند)، اما این وضعیت در مقایسه با فصل پاییز بدتر شده است.

سه پنجم شهروندان شرکت‌کننده در نظرسنجی باور دارند که طی سه سال گذشته کیفیت زندگی در شهر بدتر شده است.

اهالی کلگری خواهان بهبود جنبه‌های گوناگون شهر شامل زیرساخت، ترافیک، کیفیت جاده‌ها، وضعیت بی‌خوانمان‌ها، فقر و مسکن مقرون‌بصرفه هستند. این حوزه‌ها در نظرسنجی پاییز 2023 نیز مورد توجه بودند، اما در بررسی اخیر اقتصاد و حمل‌ونقل در صدر خواسته‌ها قرار داشتند.

شهروندان کلگری از وضعیت ارائه خدمات شهری نیز راضی نیستند. کمبود مسکن ارزان، ناکافی بودن برنامه‌های توسعه شهری، نامناسب بودن سرویس‌های اجتماعی و عمرانی و … از دلایل این موضوع هستند.

به باور شهروندان کلگری نارضایتی از خدمات شهری با روشن نبودن سرنوشت دلارهای مالیاتی رابطه مستقیم دارند. بگفته ساکنین کلگری، آن‌ها اطلاعی از محل هزینه درآمدهای مالیاتی ندارند و تنها دو پنجم شهروندان از این روند رضایت دارند.

در سوی دیگر شهروندان از وضعیت پیاده‌راه‌ها و عملکرد دپارتمان‌های 911 و آتشنشانی راضی هستند.

طبق این نظرسنجی تنها دو سوم شهروندان کلگری خوشبین هستند که شهر در مسیر درست پیش می‌رود. این پایین‌ترین رقم در بین تمام نظرسنجی‌های شهر است.

بیشتر شهروندان کلگری با برنامه‌های توسعه‌ای موافق هستند و تقریبا 90 درصد آن‌ها باور دارند که پروژه جدید Green Line به آینده کلگری کمک خواهد کرد.

منبع: Daily Hive