Wednesday, July 3, 2024
13.9 C
Calgary

تخصیص دوباره بودجه Canada Growth Fund به آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طبق برنامه‌ریزی‌ها بزودی یک پروژه جدید تولید انرژی الکتریسیته از پسماند، با کمک بودجه Canada Growth Fund، در آلبرتا اجرا خواهد شد.

شرکت Gibson Energy که دفتر اصلی آن در شهر ادمونتون قرار دارد با استفاده از بودجه Canada Growth Fund این پروژه انرژی را اجرا خواهد کرد. طبق این قرارداد دولت فدرال سالانه 200,000 تن اعتبار کربن را از این پروژه خریداری می‌کند که طی 15 سال آینده به 85 دلار به ازای هر تن کربن افزایش پیدا خواهد کرد.

این شیوه قیمت‌گذاری تضمین می‌کند که در صورت افت قیمت کربن تا یک مقدار مشخص، دولت فدرال همچنان تفاوت آن را بپردازد. همچنین تا حد زیادی از ریسک مالی سرمایه‌گذاران در استفاده از تکنولوژی‌های جدید و توسعه چنین پروژه‌هایی خواهد کاست.

در حال حاضر قیمت‌گذاری کربن استراتژی اقلیمی اصلی اتاوا است. در همین راستا حدود نیمی از بودجه 15 میلیارد دلاری Canada Growth Fund برای تامین سرمایه قراردادهای کربن مشابه و تشویق سرمایه‌گذاران به انجام پروژه‌های مشابه، تخصیص پیدا می‌کند.

این چهارمین سرمایه‌گذاری بزرگ دولت فدرال از ابتدای سال 2022 تاکنون است و سه مورد آن‌ها در آلبرتا اجرا شده‌اند. پیش از این 90 میلیون دلار به Eavor Technologies، یک شرکت تولید انرژی زمین‌گرمایی و 200 میلیون دلار برای Entropy، که در حوزه جذب آلاینده کربن از اتمسفر فعالیت می‌کند، تخصیص پیدا کرده‌اند.

منبع: Daily Hive