Monday, July 1, 2024
16.2 C
Calgary

کانادایی‌ها طرفدار کاهش ورود مهاجران هستند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس یک نظرسنجی جدید بیشتر کانادایی‌ها طرفدار کاهش سطح ورود مهاجران به کشور هستند.

طبق نتایج نظرسنجی آنلاین Research Co.، شهروندان کانادایی‌ با کاهش ورود مهاجران موافق هستند و 44 درصد آن‌ها باور دارند که مهاجران تاثیر منفی بر کشور می‌گذارند.

داده‌ها نشان می‌دهند که سطح نارضایتی کانادایی‌ها در مقایسه با اکتبر 2023 افزایش شش درصدی داشته است.

ماریو کانسکو، رئیس Research Co.، در اینباره گفت: “حدود دو پنجم کانادایی‌ها که در انتخابات فدرال پیشین به حزب لیبرال (41 درصد) یا حزب نیو دموکراتیک (39 درصد) رای داده بودند، موافق کاهش ورود مهاجران قانونی به کشور هستند. این رقم در میان کانادایی‌هایی که در انتخابات 2021 طرفدار حزب محافظه‌کار بودند به 63 درصد می‌رسد.”

به باور بخش زیادی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی (46 درصد) تعداد مهاجران قانونی که اجازه ورود به کشور را پیدا کرده‌اند باید کاهش پیدا کند.

بیشتر شهروندان ساکن آتلانتیک کانادا (53 درصد) و انتاریو (53 درصد) موافق کاهش ورود مهاجرین به کانادا هستند. این دیدگاه در میان شهروندان ساسکاچوان و مانیتوبا (50 درصد)، بریتیش‌کلمبیا (48 درصد)، آلبرتا (42 درصد) و کبک (34 درصد) کمتر است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که دیدگاه منفی نسبت به ورود مهاجران در میان کانادایی‌های بالای 35 سال بیشتر است.

طبق این گزارش دو سوم کانادایی‌ها (66 درصد، 9-) باور دارند که سختکوشی و استعداد مهاجران به بهتر شدن کانادا کمک می‌کند. همچنین 65 درصد (=) آن‌ها اعتقاد دارند که مهاجران تنها در صورتی باید اجازه ورود به کشور را داشته باشند که به ارزش‌های کانادا پایبند باشند.

در بخش دیگر نظرسنجی از شهروندان درباره علاقمندی به تفاوت‌های فرهنگی سوال شده است. بر این اساس 44 درصد کانادایی‌ها به حفظ ارزش‌ها و تفاوت‌ها در جامعه کانادایی، مطابق آنچه امروز وجود دارد، باور دارند. همچنین زنان و حامیان حزب لیبرال و نیو دموکراتیک به ایده موزاییک بیشتر علاقه‌مند هستند.

در مقابل بیشتر مردان و طرفداران حزب محافظه‌کار با القای فرهنگ و ارزش‌های کانادایی به مهاجران و حل شدن آن‌ها در جامعه موافق هستند.

به طور کلی با تماشای این نتایج می‌توان چنین نتیجه گرفت که کانادایی‌ها دو دیدگاه مهاجرتی متفاوت را دنبال می‌کنند.

در این نظرسنجی آنلاین 1,001 کانادایی بالغ به عنوان نمونه‌ای از جامعه، از تاریخ 1 تا 3 ژوئن 2024، شرکت داشتند. داده‌ها بر اساس سن، جنسیت و محل سکونت دسته‌بندی شده و محدوده خطای نتایج حدود 3.1 درصد است.

منبع: Daily Hive