Friday, October 4, 2024
17.3 C
Calgary

بهترین جاذبه‌های آلبرتا برای تابستان 2024

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تابستان بهترین زمان برای سفر، مخصوصا به جاذبه‌های طبیعی و تاریخی است. در این مطلب با برخی از بهترین جاذبه‌های آلبرتا آشنا می‌شویم که می‌توان در تابستان 2024 از آن‌ها دیدن کرد.

جاذبه‌های جاده‌ای آلبرتا

از مجسمه زنبور عظیم‌الجثه، سگ آبی غول‌پیکر و بزرگ‌ترین دایناسور جهان، تا تندیس‌های عجیب را می‌توان در نقاط مختلف آلبرتا پیدا کرد. بنابراین خودروی خود را روشن و در جاده‌های شگفت‌انگیز استان سفر کنید.

Red Rock Coulee

منطقه Red Rock Coulee یکی از شگفتی‌های طبیعی آلبرتا است. در این منطقه که ۵۰ کیلومتر با جنوب مدیسین هت فاصله دارد با سنگ‌های ماسه‌ای و قرمز روبرو می‌شوید که بر اثر فرسایش شکل گرفته‌اند. ارتفاع بزرگ‌ترین سنگ قرمز ۲.۵ متر است و بزرگترین نوع در دنیا به شمار می‌رود.

Frank Slide

اگر به جاذبه‌های طبیعی علاقه‌ دارید به Frank Slide سفر کنید. این پدیده بر اثر رانش بخشی از کوه Turtle Montain در تاریخ ۲۹ آوریل ۱۹۰۳ ایجاد شده است. این رانس بیش از ۹۰ کشته بر جای گذاشت. هر سال بیش از صد هزار گردشگر به این منطقه سفر می‌کنند.

Dinosaur Provincial Park

این سایت در لیست میراث جهانی یونسکو قرار داشته و تنها دو ساعت رانندگی با شرق کلگری فاصله دارد. پس برای سفر به دوران پیش از تاریخ و تماشای فسیل‌های دیدنی خود را به این منطقه برسانید.

جاده‌های دیدنی آلبرتا

هیچ چیزی جای سفر جاده‌ای در تابستان را نمی‌گیرد. تنها کافیست سوار خودرو شوید و به دل بزرگراه‌هایی چون Icefields Parkway یا Badlands Trail بزنید.

پارک استانی Writing-On-Stone

پارک استانی Writing-On-Stone در فاصله صد کیلومتری جنوب شرق لثبریج قرار دارد. این منطقه پر از مناظر صخره‌ای و دشت‌های سرسبز است و هودوهای تماشایی را می‌توان در آن پیدا کرد.

Moraine Lake

پارک ملی بنف و دریاچه‌های Moraine و Louise از بهترین جاذبه‌های آلبرتا هستند. شما می‌توانید با کرایه قایق در این پهنه‌های آبی به گشت‌وگذار بپردازید و لحظات شادی را رقم بزنید.

Okotoks Erratic

این صخره‌های عظیم و عجیب که میان دشت قرار دارند با یخچال‌های کهن به اینجا رسیده‌اند. وزن این صخره‌ها بیش از هجده هزار تن است برای دیدن آن‌ها باید به غرب اوکوتوکس سفر کنید.

Mount Edith Cavell

یکی از زیباترین قله‌های آلبرتا Mount Edith Cavell نام دارد. این کوه باشکوه در پارک ملی جسپر به آسانی قابل دسترس است و چشم‌اندازهای بسیار تماشایی دارد. جاده دسترسی به این منطقه از ۲۱ جون تا ۱۵ اکتبر باز است.

Upper Kananaskis Lake

آلبرتا لوکیشن‌های بسیاری از فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها بوده است. برای مثال در سال ۲۰۰۴ صحنه‌هایی از فیلم Brokeback Mountain در ساحل دریاچه Upper Kananaskis فیلم‌برداری شد. این دریاچه می‌تواند مقصدی بی‌نظیر برای یک سفر تابستانی باشد.

Peyto Lake

دریاچه Peyto سوژه بسیاری از پست‌های اینستاگرامی است. این منطقه در ۴۰ کیلومتری شمال دریاچه لوییز یکی از بزرگترین دریاچه‌های پارک ملی بنف به شمار می‌رود. پس اگر به دنبال پیاده‌روی و مناظر چشم‌نواز هستید حتما به این مقصد سفر کنید.

منبع: Daily Hive