Wednesday, July 3, 2024
13.9 C
Calgary

شکسته شدن رکورد خانه‌های در حال ساخت در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مسئولان آلبرتا سخت در تلاش هستند تا با اجرای پروژه‌های ساختمانی جدید مشکل کمبود خانه و قیمت بالای آن را برطرف کنند. تنها در ماه مه ساخت بیش از 4,100 خانه در استان شروع شد که بالاترین رقم طی یک ماه به شمار می‌رود.

از ماه ژانویه تا مه امسال کلنگ ساخت 17,673 خانه در آلبرتا زده شده است. این رشد چشمگیر نشانگر تلاش مسئولان برای رفع چالش‌های موجود است.

در این بین شهر ادمونتون در صدر قرار گرفته و از ابتدای سال جاری تاکنون رشد 110 درصدی در مقایسه با سال گذشته را در این بخش به ثبت رسانده است. کلگری نیز با شروع ساخت حدود 2,000 خانه از ماه مه در این مسیر قرار دارد.

دولت و شرکت‌های سازنده در تلاش هستند تا با همکاری یکدیگر روند ساخت خانه‌ها را سرعت ببخشند. آن‌ها با برداشتن روند اداری، سازندگان را تشویق می‌کنند تا پروژه‌های ساختمانی را سریع‌تر اجرا کنند.

جیسون نیکسون، وزیر سالمندان، جامعه و خدمات اجتماعی، در اینباره گفت: “این رشد چشمگیر نشان می‌دهد که آلبرتا بیشترین روند تایید مجوزها و کمترین موانع برای ساخت‌وساز را در بین استان‌ها دارد. ما به پشتیبانی از شرکای ساختمانی ادامه می‌دهیم و مطمئن می‌شویم پروژه‌ها شروع و خانه‌های جدید در دسترس شهروندان قرار می‌گیرند.”

این رشد در تمام بخش‌ها دیده می‌شود. در این بین خانه‌های سینگل دیتچد 36 درصد رشد داشته و پروژه ساخت خانه‌های مولتی-زیدنتال نیز افزایش 53 درصدی را نشان می‌دهند.

علاوه بر این 67.5 میلیون دلار نیز برای ساخت 435 واحد مسکونی ارزان‌قیمت، که هم‌اکنون در حال اجرا هستند، تخصیص داده شده است. 179 میلیون دلار دیگر نیز در آینده نزدیک برای این منظور هزینه خواهد شد.

منبع: Daily Hive