Wednesday, July 3, 2024
13.9 C
Calgary

ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به گفته دولت آلبرتا از پاییز امسال و با آغاز سال تحصیلی جدید، ممنوعیت استفاده از تلفن‌های همراه در مدارس و محدودیت‌هایی برای دسترسی دانش‌آموزان به شبکه‌های اجتماعی، اعمال خواهد شد.

ظهر دوشنبه وزیر آموزش و پرورش کانادا، دیمتریوس نیکولایدس، در کلگری اعلام کرد که از پاییز 25-2024 دانش‌آموزان نمی‌توانند از تلفن‌های همراه خود در کلاس‌های درس استفاده کنند و دسترسی به شبکه‌های اجتماعی نیز در مدارس محدود می‌شود.

به گفته این مقام مسئول استفاده از این دستگاه‌های هوشمند موجب حواس‌پرتی دانش‌آموزان می‌شود و این محدودیت‌ها به افزایش یادگیری، افزایش سلامت روان و کاهش خطرات فضای مجازی کمک می‌کند.

قوانین جدید در تمامی مدارس عمومی، خصوصی، فرانسوی، مدارس مستقل و مراکز مراقبت از کودکان (مقطع مهدکودک‌ها تا کلاس دوازدهم) اجرا خواهد شد.

آقای نیکولایدس در ادامه افزود: «تلفن‌های همراه دانش‌آموزان باید از لحظه شروع کلاس خاموش شوند و در کوله‌پشتی، کمد یا محلی که هیئت مدیره انتخاب می‌کند، قرار بگیرند.»

علاوه بر تلفن‌های همراه، استفاده از ساعت‌های هوشمند، هدفون و سایر تجهیزات الکترونیکی شخصی نیز در مدارس ممنوع خواهد شد.

به گفته مقامات این محدودیت‌ها به صورت یکپارچه در استان اجرا خواهند شد، اما در برخی مناطق قوانین جدید بر اساس نیاز و اهداف تغییر خواهند کرد. مقامات مدارس نیز جزئیات این سیاست‌ها و قوانین جدید را طی هفته‌ها و ماه‌های آینده با والدین دانش‌آموز به اشتراک می‌گذارند.

علاوه بر این در برخی موارد و با توجه به نیازهای درمانی، پشتیبانی و اهداف آموزشی، استثنا در نظر گرفته می‌شود.

همزمان ممنوعیت استفاده از تلفن‌های همراه در مدارس بریتیش‌کلمبیا نیز در صدر اخبار قرار گرفته است. بسیاری از نامزدهای انتخاباتی این استان وعده این تغییر را در کمپین‌های انتخاباتی خود داده‌اند.

استان انتاریو نیز استفاده از تلفن‌های همراه را در ساعات درس ممنوع اعلام کرده (مگر برای دانش‌آموزانی که به دلایل پزشکی، نظیر سلامت روان، به گوشی‌های خود نیاز دارند). علاوه بر این استان کبک نیز ممنوعیت استفاده از تلفن‌های همراه را در ماه دسامبر اجرا کرده است.

منبع: Daily Hive