Saturday, June 29, 2024
17.3 C
Calgary

استفاده از کارت اعتباری به عنوان ابزار تولید ثروت

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

استفاده از کارت‌های اعتباری می‌تواند یک ایده جذاب برای افزایش ثروت باشد، البته به شرطی که با آگاهی و شناخت کافی انجام شود.

کارت‌های اعتباری می‌توانند رفتار افراد هنگام خرج کردن پول را بهبود دهند و به ایجاد فرصت‌های مالی بیشتر کمک کنند.

در این مطلب با راهکارهایی برای استفاده بهتر از قابلیت‌های گوناگون کارت‌های اعتباری آشنا می‌شویم.

افزایش امتیاز اعتباری با انجام پرداخت‌های منظم

بنابر اعلام Equifax، انجام پرداخت‌های منظم با کارت اعتباری می‌تواند به بهبود امتیاز اعتباری فرد کمک کند.

به طور کلی زمانی که پرداخت‌های خود را به موقع انجام می‌دهید (حتی زودتر از موعد)، شرکت ارائه‌دهنده کارت اعتباری زمان انجام پرداخت را به هر دو واحد اعتباری اصلی کشور (TransUnion و Equifax)، اعلام می‌کند. بنابراین تاریخچه پرداخت بهبود می‌یابد که تاثیر مستقیم بر پروفایل اعتباری شما می‌گذارد.

داشتن تاریخچه پرداخت مناسب برای دریافت تسهیلات گوناگون، از جمله وام خرید اتومبیل، بسیار ضروری است. بنابراین حتما در اولین فرصت یک کارت اعتباری تهیه کنید و با واریز به موقع به آن، یک تاریخچه بدون نقص را بسازید. این استراتژی شما را به عنوان یک فرد خوش‌حساب، که بدهی خود را سر وقت پرداخت می‌کند، نزد موسسات معرفی خواهد کرد.

تنوع اعتبارهای خود را افزایش دهید

یکی دیگر از فاکتورهای تاثیرگذار بر امتیاز اعتباری، تنوع اعتبار است. شما برای این منظور می‌توانید برای خدمات گوناگون درخواست دهید:

  • کارت‌های اعتباری
  • وام‌های شخصی
  • وام‌های اتومبیل
  • وام‌های مسکن
  • وام‌های تحصیلی

تنوع اعتبار به بهبود امتیاز اعتباری کمک می‌کند. شما با استفاده از این خطوط مسئولیت پرداخت آن‌ها را بر عهده می‌گیرید؛ بنابراین مدیریت وام‌ها و اعتبارات گوناگون بر امتیاز اعتباری اثر مثبت می‌گذارد.

حداکثر کردن جوایز کارت اعتباری

شما با تهیه کارت اعتباری صاحب جوایز نیز می‌شوید. برخی از کارت‌ها با استفاده از سیستم ویژه خود 2 تا 4 درصد از سرمایه را با روش‌های خاص، به صاحب کارت باز می‌گردانند. علاوه بر این روش‌هایی مانند سیستم امتیازدهی و تخصیص امتیاز برای بهره‌مندی از مزایای گوناگون مانند امکانات مراکز رفاهی و گردشگری، از دیگر قابلیت‌ها به شمار می‌روند.

همچنین در صورتی که سفرهای هوایی فراوان انجام می‌دهید می‌توانید با استفاده از کارت‌های ویژه Air miles، از اعتبار خود برای تامین بخشی از هزینه بلیت پروازها استفاده کنید. کارت‌های ویژه نیز برای خوردن غذا در رستوران‌ها، استفاده از جایگاه‌های سوختگیری و … طراحی شده‌اند.

مزایای ویژه دارندگان کارت

پس از تهیه کارت اعتباری می‌توانید از مزایای ویژه بهره‌مند شوید. برای مثال برخی شرکت‌های هواپیمایی به دارندگان کارت امکان دسترسی به سالن‌های ویژه اعضا در فرودگاه‌ها را می‌دهند، آن‌ها را پیش از سایرین سوار هواپیما می‌کنند و روند بازرسی بار را سریع‌تر انجام می‌دهند.

کارت اعتباری را هوشمندانه استفاده کنید

از کارت اعتباری برای پرداخت هزینه‌های معمول مانند خرید بنزین، خوراکی یا پرداخت قبوض مختلف، استفاده کنید. شما باید همیشه روند صرف هزینه‌های مختلف را رصد و از وضعیت بدهی‌ها مطلع باشید.

همیشه باید به جوایز کارت اعتباری توجه کنید تا بیشترین استفاده ممکن را از آن‌ها ببرید.

البته باید همیشه مراقب باشید که خارج از توان مالی خود هزینه نکنید. این موضوع می‌تواند به بالانس پرداخت شما در پایان ماه آسیب بزند، به عبارت دیگر توان بازپرداخت آن را نخواهید داشت.

بنابراین همیشه به جدول هزینه‌ها و سطوح اعتبار و بودجه خود توجه کنید.

منبع: CTV News