Saturday, June 29, 2024
17.3 C
Calgary

رشد 14 درصدی قیمت بلیت هواپیما در مقایسه با پارسال

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس اعلام Flight Centre Travel Group قیمت بلیت پروازهای داخلی کانادا در مقایسه با سال گذشته رشد 14 درصدی داشته است.

این داده‌ها نشان می‌دهند که افزایش قیمت در برخی مسیرهای هوایی کشور بسیار چشمگیر بوده است.

برای مثال بلیت پرواز ادمونتون به ونکوور افزایش 82 درصدی پیدا کرده و ظرفیت آن نیز 13 درصد کمتر از پارسال است.

یکی دیگر از مسیرهای هوایی که رشد قیمت داشته از تورنتو به کلگری است. بلیت این پروازها 24 درصد گران‌تر شده و ظرفیت آن‌ها نیز 10 درصد کاهش یافته است.

در این بین مسیر محبوب ونکوور به تورنتو کاهش 1 درصدی قیمت را در مقایسه با پارسال دارد.

بگفته Flight Centre Canada فاکتورهای گوناگون موجب رشد قیمت‌ها شده‌ که از میان آن‌ها می‌توان به مشکلات زنجیره تامین، بازیابی آهسته صنعت حمل‌ونقل هوایی پس از پاندمی COVID-19 و ایرادهای فنی موتور در برخی هواپیماها و کاهش ظرفیت ناوگان پروازی، اشاره کرد.

از دیگر دلایل رشد قیمت بلیت پروازها در کانادا می‌توان به کاهش رقابت در حوزه حمل‌ونقل هوایی کشور اشاره کرد.

در کمتر از یکسال گذشته دو شرکت هواپیمایی کانادایی که سفرهای هوایی ارزان را ارائه می‌دادند، منحل شدند. اواخر سال 2023 شرکت هواپیمایی Swoop تعطیل شد و شرکت Lynx نیز فعالیت خود را ابتدای سال 2024 متوقف کرد. در حال حاضر دو شرکت Air Canada و WestJet بزرگترین ارائه‌دهندگان خدمات سفرهای هوایی در کشور هستند.

این تحولات باعث شدند تا دفتر رقابت کانادا یک مطالعه را با هدف بررسی وضعیت بازار سفرهای هوایی کشور انجام دهد.

متیو بازول، کمیسر دفتر رقابت، در اینباره گفت: “صنعت حمل‌ونقل هوایی برای کانادایی‌ها و اقتصاد کشور اهمیت دارد. از آنجا که شهروندان کانادایی در فواصل بسیار دور از یکدیگر زندگی می‌کنند، دیگر شیوه‌های سفر نمی‌توانند جایگزین مناسبی برای پرواز با هواپیما باشند. افزایش رقابت در بازار به معنای قیمت‌های پایین‌تر، ارائه خدمات باکیفیت‌تر و بالا رفتن بهره‌وری است.”

این وضعیت باعث نارضایتی شهروندان نیز شده و هزاران نفر با امضای یک درخواست آنلاین از جاستین ترودو خواسته‌اند جلوی منوپولی شرکت‌های هواپیمایی در کانادا را بگیرد.

منبع: Daily Hive