Monday, July 1, 2024
16.2 C
Calgary

هزینه سنگین اجاره‌بها برای آلبرتایی‌ها

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با رشد ادامه‌دار اجاره‌بها در آلبرتا و تغییر نکردن دستمزدها، حال این هزینه بیش از پیش برای شهروندان احساس می‌شود.

به تازگی شرکت املاک Royal LePage به بررسی سطح درآمد لازم برای پرداخت اجاره‌بها در آلبرتا پرداخته است.

براساس گزارش ۲۰۲۴ Royal LePage، بیش از یک‌ چهارم (۲۷٪) اجاره‌نشین‌های آلبرتا به دنبال خرید خانه طی دو سال‌ آینده هستند و ۴۵٪ آن‌ها برنامه‌ای برای خرید مسکن ندارند.

با توجه به اینکه بخش زیادی از درآمد شهروندان آلبرتا صرف پرداخت اجاره‌‌بها می‌شود، داشتن پس‌انداز و صرفه‌جویی در هزینه‌ها بسیار دشوار است.

بر اساس این گزارش، ۳۰٪ درآمد آلبرتایی‌ها صرف پرداخت اجاره‌بهای ماهانه می‌شود. این بدان معناست که ۳۴٪ شهروندان بین ۳۱ تا ۵۰٪ درآمد خود را به این امر اختصاص می‌دهند.

بگفته اندرو هنی، مدیر Royal LePage، اجاره‌بها طی چند سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

وی در ادامه افزود: «ما دیگر در بازاری نرمال حضور نداریم و می‌توان گفت که از بهار ۲۰۲۲ وارد بحرانی جدی شده‌ایم. برای مثال هم‌اکنون سطح تقاضا برای اجاره ملک در کلگری بی‌سابقه است!»

به باور او مهاجرت ساکنین استان‌های دیگر مانند انتاریو و بریتیش‌کلمبیا به آلبرتا، با هدف پیدا کردن مسکن ارزان‌تر، موجب افزایش تقاضا شده است. در حال حاضر آپارتمان‌های تکخوابه کمترین متقاضی را دارند، زیرا بسیاری ترجیح می‌دهند برای کاستن از هزینه‌، به صورت اشتراکی در خانه‌های بزرگتر زندگی کنند. وضعیت موجود مشکلات فراوانی را برای خانواده‌هایی که به آپارتمان‌های چندخوابه نیاز دارند ایجاد کرده است.

هرچند اجاره‌بهای مسکن در مقایسه با درآمد آلبرتایی‌ها بسیار بالاست، اما همچنان نسبت به استان‌هایی چون بریتیش‌کلمبیا و آتلانتیک کانادا کمتر است.

منبع: Daily Hive