Saturday, June 29, 2024
17.3 C
Calgary

فراخوان 95 هزار فورد به دلیل نقص فنی و خطر تصادف

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بنابر اعلام سازمان National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) شرکت فورد در تاریخ 17 ژوئن 2024 یک فراخوان برای 95 هزار دستگاه از پیکاپ‌های خود، در خاک کانادا را، صادر کرده است.

بر این اساس دستور جمع‌آوری وانت‌های F-150 تولید سال 2014 به دلیل وجود نقص فنی و احتمال تصادف، صادر شده است.

در این اطلاعیه آمده: “تعویض ناگهانی دنده به یک می‌تواند موجب از دست رفتن کنترل اتومبیل و افزایش خطر تصادف شود.”

این مشکل به دلیل از دست رفتن ارتباط میان سرعت محور خروجی سیستم انتقال و ماژول کنترل پیشرانه روی می‌دهد. در نتیجه گیربکس می‌تواند بدون توجه به سرعت خودرو دنده را به یک تغییر دهد، موضوعی که سبب افزایش خطر تصادف می‌شود.

طبق گزارش رویترز 668,000 دستگاه پیکاپ F-150 که در سراسر دنیا به فروش رفته‌اند، مشمول این فراخوان می‌شوند. از این تعداد 95 هزار دستگاه در کشور کانادا تردد می‌کنند.

سازمان Critical Concern Review Group (CCRG) شرکت فورد در تاریخ 8 فوریه تحقیقات خود را درباره مدل سال 2014 شروع کرد. این اقدام پس از دریافت چندین گزارش درباره ایراد “کاهش ناگهانی دنده” انجام شد.

شرکت فورد برای برطرف کردن این ایراد نرم‌‌افزار ماژول کنترل پیشرانه را به صورت رایگان، در نمایندگی‌های خود، بروزرسانی می‌کند. مالکین به شیوه‌های گوناگون از این فراخوان باخبر خواهند شد و تعمیرات در سه‌ماهه سوم 2024 انجام می‌شود.

به گفته فورد انتظار می‌رود کمتر از 1 درصد اتومبیل‌ها مورد اشاره این ایراد را داشته باشند.

این نخستین بار نیست که فورد طی سال جاری اتومبیل‌های خود را فرا می‌خواند.

در ماه آوریل 2,950 اتومبیل به دلیل نشت بنزین و احتمال بروز آتشسوزی فراخوانده شدند. در ماه ژانویه نیز دستور جمع‌آوری 93 هزار فورد، پس از مشاهده نقص در یک تریم خارجی بدنه، صادر گشت.

منبع: Daily Hive