Wednesday, July 3, 2024
10.3 C
Calgary

ناامیدی مستاجران کانادایی برای خرید خانه

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بسیاری از مستاجران کانادایی خرید خانه در کشور را غیرممکن می‌دانند. به تازگی شرکت Borrowell با ارسال فرم نظرسنجی به ۱۵۰۰ مستاجر، اطلاعات بسیاری شامل مدت زمان اجاره، میزان اعتبار و امکان خرید ملک، گردآوری کرده است.

بر اساس این نظرسنجی، بسیاری از مستاجرانی که به طور منظم و برای مدت طولانی اجاره خود را پرداخته‌اند از امتیاز اعتبار بالایی برخوردار نیستند. بسیاری از این افراد بیش از ۱۱ سال مستاجر بوده‌اند و ماهانه بین ۱٬۰۰۰ تا ۲٬۰۰۰ دلار اجاره‌بها پرداخت می‌کنند.

به گفته Borroowell این افراد ۱۳۲٬۰۰۰ تا ۲۶۴٬۰۰۰ بابت اجاره مسکن خود پرداخت کرده‌اند اما اعتبار بدست نیاورده‌اند. این در حالی است که مبالغ ذکر شده بیش از ۱۸٪ پیش‌پرداخت یک خانه ۷۰۴٬۰۰۰ دلاری را پوشش می‌دهد.

به گفته نیمی از مستاجران شرکت‌کننده در این نظرسنجی، امتیاز اعتبار آنها برای دریافت وام مسکن کافی نبوده و به گفته نیمی دیگر خرید ملک غیرممکن شده است.

همچنین ۶۵٪ شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اظهار داشته‌اند در صورتی که امتیاز اعتباری زودتر به آن‌ها تخصیص پیدا می‌کرد، امروز از وضعیت اقتصادی بهتری برخوردار بودند. علاوه بر این، ۹۰٪ افراد باور دارند که خرید مسکن برای خانه اولی‌ها بسیار سخت‌تر از گذشته شده است.

امتیار اعتباری فاکتوری تعیین‌کننده به منظور تایید صلاحیت افراد برای دریافت وام مسکن، نوع وام دریافتی، تعیین میزان پیش‌پرداخت و پرداخت بیمه مسکن خصوصی (PMI) است.

به گفته Loans Canada، برای دریافت وام مسکن در سال ۲۰۲۴ باید حداقل ۶۲۰ تا ۶۸۰ امتیاز اعتباری داشته باشید.

دولت فدرال برای حل این مشکل مستاجران کانادایی Bill of Rights را در بودجه سال ۲۰۲۴ معرفی کرده است.

کمک‌هزینه Bill of Rights با هدف کمک به جوانان برای ورود به بازار مسکن کانادا ایجاد شده است. بر این اساس موسسات مالی باید اجاره‌های پرداختی مستاجران را در امتیاز مالی آنها محاسبه کنند. در این صورت امکان دریافت وام برای بسیاری از مستاجران فراهم خواهد شد.

شرکت Borrewell ابزار Rent Advantage را به مستاجران پیشنهاد می‌کند. به این ترتیب شما می‌توانید اجاره‌بهای پرداختی خود را با Equifax اشتراک بگذارید و دیگر نیازی به صاحبخانه خود نخواهید داشت.

منبع: Daily Hive