Saturday, September 7, 2024
30.5 C
Calgary

جایگاه کانادا در بین امن‌ترین کشورهای دنیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

توجه به وضعیت امنیتی کشورها پیش از سفر، اهمیت بسیاری برای گردشگران دارد. به همین دلیل، شرکت HelloSafe هر سال گزارش شاخص امنیت سفر را منتشر می‌کند.

کشورهای مورد بررسی در این گزارش، در ۳۵ شاخص مختلف، امتیازی بین صفر (بهترین) تا صد (بدترین) دریافت می‌کنند. برخی از این شاخص‌ها شامل بلایای طبیعی، خشونت اجتماعی، درگیری مسلحانه (داخلی یا خارجی)، زیرساخت‌ بهداشتی و نظامی‌گری یا میزان نفوذ نظامیان در امور مدنی و سیاسی می‌شوند. هر یک از این شاخص‌ها ضریبی جداگانه دارند.

بر اساس این گزارش شاخص‌ها تصویری دقیق از وضعیت امنیتی کشورها ارائه می‌دهد و به مسافران کمک می‌کند تا درک بهتری از چالش‌های احتمالی داشته باشند.

در حال حاضر، ایسلند با امتیاز ۱۸.۲۳، سنگاپور با امتیاز  ۱۹.۹۹ و دانمارک با امتیاز ۲۰.۰۵ امن‌ترین کشورهای جهان هستند.

بگفته HelloSafe، بیشتر کشورهای امن جهان در اروپا قرار دارند. سوئیس با ۲۰.۵۱ امتیاز، جمهوری چک با ۲۱.۱۹ امتیاز و اسلوونی با ۲۱.۴۴ امتیاز در رده‌های پنجم تا هفتم لیست قرار دارند.

کشورهای ناامن جهان با تهدیداتی چون بلایای طبیعی و خشونت دست‌وپنجه نرم می‌کنند. این کشورها شامل فیلیپین با ۸۲.۳۲ امتیاز، کلمبیا با ۷۹.۲۱ امتیاز و مکزیک با ۷۸.۴۲ امتیاز می‌شوند.

هند با امتیاز ۷۷.۸۶ و روسیه با امتیاز ۷۵.۶۵ به ترتیب در رده‌های چهارم و پنجم کشورهای ناامن جهان جای گرفته‌اند. آمریکا نیز با امتیاز ۵۹.۴۷ در جایگاه چهاردهم کشورهای ناامن جهان قرار دارد.

کانادا با کسب امتیاز ۴۰.۰۳ وضعیت خوبی در آمریکای شمالی دارد. کانادا پایین‌تر از فرانسه با ۳۶ امتیاز و بالاتر از ژاپن با ۴۱.۶۴ امتیاز قرار گرفته است.

منبع: Daily Hive