Saturday, October 5, 2024
9.4 C
Calgary

راه‌اندازی مسیر مستقیم پرواز از کانادا به گرینلند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طی سال‌های اخیر صنعت گردشگری در نواحی شمالگان و قطبی بیش از پیش رونق پیدا کرده است. فرار از گرمای طاقت‌فرسا در تابستان و تماشای چشم‌اندازهای تماشایی دو عامل اصلی این موضوع به شمار می‌روند. حال با راه‌اندازی یک مسیر پروازی مستقیم بین کانادا و گرینلند علاقه‌مندان می‌توانند خود را راحت‌تر به یکی از دورافتاده‌ترین سرزمین‌های یخ‌زده برسانند.

توسعه صنعت گردشگری در این نواحی باعث شده تا خطوط هوایی جدید به مقصد شهرهایی در مدار قطبی ایجاد شود.

به تازگی خط مستقیم هوایی بین مرکز استان نوناووت و پایتخت گرینلند راه‌اندازی شده است. هواپیماهای شرکت Air Greenland با همکاری شرکت Canadian North در این مسیر پرواز خواهند داشت. این اولین بار است که پس از سال 2014 پرواز تجاری مستقیم از کانادا به گرینلند صورت می‌گیرد.

پروازهای مسیر Nuuk-Iqaluit تا تاریخ 23 اکتبر و در روزهای چهارشنبه انجام می‌شوند؛ همچنین مسافران می‌توانند با پروازهای Canadian North خود را در همان روز به اتاوا یا مونتریال برسانند.

این پروازها به ساکنین نوناووت و گرینلند نیز اجازه می‌دهد تا ارتباط تجاری و فرهنگی بیشتری داشته باشند.

کانادا سعی می‌کند تا جایگاه نوناووت را به عنوان یک دروازه برای دسترسی به نواحی شمالگان تثبیت کند. در همین راستا مسئولان این قلمرو از دولت فدرال خواسته‌اند تا مجوز انجام فعالیت‌های تفریحی و گردشگری در یکی از سرزمین‌های حفاظت‌شده را صادر کند.

بنابر اعلام شرکت گردشگری Iglu Cruise تقاضا برای سفر به مقصدهای قطبی طی سال 2023، در مقایسه با سال پیش از آن، رشد 235 درصدی داشته است.

منبع: Daily Hive