Saturday, September 7, 2024
30.5 C
Calgary

کانادایی‌ها به سمت ورشکستگی پیش می‌روند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تورم و هزینه‌های بالای زندگی باعث شده تا کانادایی‌ها بیش از پیش بدهکار باشند و با سرعت بیشتری به سمت ورشکستگی پیش بروند.

آخرین گزارش Canadian Association of Insolvency and Restructuring Professionals (CAIRP) نشان می‌دهد که این روند در حال حاضر بیش از گذشته سرعت گرفته است.

بنابر داده‌های اداره Superintendent of Bankruptcy (OSB)، طی ماه مه نرخ ورشکستگی مصرف‌کنندگان کانادایی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 11.3 درصد بیشتر شد.

تعداد شهروندانی که فرم ورشکستگی را تنظیم و ثبت کردند به 12,195 نفر رسید که بالاترین رقم از اکتبر 2019 به اینسو است. به عبارت دیگر در این ماه هر روز 393 نفر اعلام ورشکستگی کرده‌اند.

بگفته آندره بولداک، رئیس CAIRP، با وجود کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن همچنان شاهد افزایش هزینه‌های زندگی و خدمات هستیم.

طی دوازده ماه منتهی به مه 2024، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، تعداد پرونده‌های ورشکستگی مصرف‌کنندگان کانادایی 17.9 درصد افزایش پیدا کرده است.

در بین استان‌های کانادا ساسکاچوان بالاترین رشد سالانه نرخ ورشکستگی را در ماه مه 2024 تجربه کرد (رشد 18.8 درصدی و تنظیم روزانه 347 پرونده).

انتاریو و کبک نیز با رشد 16 درصدی پرونده‌های ورشکستگی در رتبه‌های دوم و سوم لیست قرار گرفتند.

البته تنها پرونده‌‎های ورشکستگی شخصی نیست که با رشد چشمگیر مواجه بوده است.

بگفته CAIRP تعداد 350 بیزینس کانادایی نیز اعلام ورشکستگی کرده‌اند که رشد 41.7 درصدی را در مقایسه با سال گذشته نشان می‌دهد.

همچنین بیزینس‌های کانادایی در مقایسه با ماه مه 2019 (پیش از پاندمی) رشد 67.6 درصدی تنظیم پرونده‌های ورشکستگی را داشته‌اند.

بولداک باور دارد که این نتایج تنها قله یک کوه یخ را نشان می‌دهند. او افزود: “آخرین آمار ورشکستگی بیزینس‌ها رشد چشمگیری در مقایسه با دوران پیش از پاندمی را نشان می‌دهند و به احتمال زیاد کسب‌وکارهای بسیار بیشتری با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند. همچنین بسیاری از بیزینس‌ها تصمیم گرفته‌اند فروشگاه‌ها و دفاتر خود را تعطیل کنند، اما ورشکستگی خود را به طور رسمی اعلام نکرده‌اند.”

همزمان آخرین مهلت تعیین شده از طرف Canadian Emergency Business Account (CEBA) برای پرداخت بدهی‌ها نیز فشار بیشتری بر بیزینس‌های کانادایی وارد کرده است.

طبق نظرسنجی جدید Canadian Federation of Independent Business (CFIB) بیش از 200,000 بیزینس کوچک کانادایی برای پرداخت بدهی خود به CEBA باید دوباره استقراض کنند.

بولداک در اینباره گفت: “ما شاهد افزایش ورشکستگی کانادایی‌ها هستیم و تعداد بیشتری از آن‌ها پرداخت مالیات را به تعویق انداخته‌اند؛ همچنین کسب‌وکارها نمی‌توانند به تعهدات مالی خود عمل کنند و فشار بدهی‌ها بر آن‌ها افزایش پیدا کرده است.”

بر اساس این گزارش امید چندانی به بهبود وضعیت بدهی‌های کانادایی‌ها در آینده نزدیک وجود ندارد و تغییر شرایط زمان‌بر خواهد بود.

منبع: Daily Hive