Saturday, September 7, 2024
30.5 C
Calgary

کاهش شیب صعودی نرخ اجاره‌بها در کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آمارها نشان می‌دهند که پس از مدت‌ها شاهد کاهش شیب صعودی نرخ اجاره‌بها در کلگری هستیم.

بنابر گزارش Rentals.ca طی ماه ژوئن نرخ اجاره‌بها در کلگری رشد 4.2 درصدی داشته، که آن را پایین‌تر از مونتریال با نرخ 4.3 درصد قرار می‌دهد.

این رقم در مقایسه با نرخ ملی 7 درصدی بسیار پایین‌تر است. در ماه ژوئن کانادایی‌ها به طور متوسط 2,185 دلار برای اجاره خانه پرداخت کرده‌اند.

در این گزارش آمده: “میانگین اجاره‌بهای درخواستی در مقایسه با ماه مه کاهش 0.8 درصدی را نشان می‌دهد، رقمی که بیشترین افت یک ماهه از اوایل سال 2021 و دوران شیوع COVID-19 به شمار می‌رود؛ بنابراین شاهد تغییر روند افزایشی نرخ اجاره‌بهای مسکن در این بازه زمانی از سال هستیم. نرخ اجاره‌بها در سه ماه گذشته تغییر چندانی نداشته و از ماه مارس تا ژوئن تنها شاهد افزایش 0.2 درصدی آن در سطح ملی بودیم.”

البته با وجود کاهش شیب صعودی نرخ اجاره‌بها در کلگری، همچنان بسیاری از آلبرتایی‌ها توان پرداخت ماهانه 2,013 دلار (متوسط اجاره‌بهای کلگری) را ندارند. در حال حاضر میانگین نرخ اجاره‌بهای ماهانه خانه‌های تکخوابه کلگری 1,743 است که در مقایسه با نرخ ماهانه 2,145 دلار برای خانه‌های دوخوابه دست‌یافتی‌تر بنظر می‌رسد.

در مقابل بازار اجاره مسکن ادمونتون بسیار ارزان‌تر از کلگری بوده و هم‌اکنون میانگین نرخ اجاره‌بهای خانه در این شهر ماهانه 1,564 دلار است. با اینحال بنظر می‌رسد این شرایط چندان ادامه‌دار نباشد، زیرا این بازار جذاب نظر بسیاری از خریداران مسکن را به سوی خود جلب کرده است. طبق این گزارش، طی ماه ژوئن ادمونتون برای ششمین ماه پیاپی، بیشترین رشد نرخ اجاره‌بهای آپارتمان در بین شش کلانشهر بزرگ کانادا را به خودش اختصاص داده است.

پس اگر قصد تغییر محل سکونت به ادمونتون را دارید، بهتر است هرچه سریع‌تر تصمیم خود را نهایی کنید.

منبع: Daily Hive