Saturday, September 7, 2024
30.5 C
Calgary

هشدار طوفان تندری شدید و بارش تگرگ برای کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس پیشبینی‌های هواشناسی، امروز بخش‌های وسیعی از جنوب آلبرتا شامل شهر کلگری درگیر طوفان، وزش بادهای پرسرعت و بارش تگرگ و باران شدید خواهند بود.

بنابر اعلام سازمان Environment and Climate Change Canada (ECCC) احتمال بروز طوفان‌های تندری و بارش تگرگ‌های بزرگ در البرتا بسیار بالا است. این موج بارشی با بادهایی به سرعت 110 تا 130 کیلومتر در ساعت و بارش 50 میلی‌متری باران همراه خواهد بود!

شهر کلگری در محدوده با ریسک بالا قرار دارد؛ علاوه بر این شهر رد دیر و بخش‌های وسیعی از QEII نیز به احتمال زیاد درگیر طوفان خواهند شد.

با توجه به وزش بادهای بسیار شدید و احتمال بارش تگرگ‌هایی به قطر دو تا چهار سانتی‌متر، از شهروندان خواسته شده تا تدابیر لازم را بیاندیشند.

این موجب بارشی از ساعات عصر امروز به مرکز و جنوب آلبرتا وارد می‌شود. تگرگ‌های بزرگ، بارش باران شدید و وزش بادهای پرسرعت از اواخر عصر تا تاریک شدن هوا ادامه خواهند داشت. نیمه جنوبی استان، مخصوصا در مرزهای شرقی، تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرد.

این موج بارشی درحالی به شهر کلگری می‌رسد که هوای بسیار گرم و دماهای بالای 30 درجه سانتی‌گراد در شهر حاکم است.

هشدار موج گرما برای بخش‌های بزرگی از آلبرتا، شامل شهرهای ادمونتون و کلگری، همچنان برقرار بوده، اما انتظار می‌رود از فردا تا حدی از شدت آن کاسته شود.

منبع: Daily Hive