Saturday, September 7, 2024
30.5 C
Calgary

تکمیل خودکار پرونده مالیاتی با سرویس جدید آژانس درآمد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس گزارش دفتر بودجه پارلمانی (PBO)، کانادایی‌ها می‌توانند با کمک یک سرویس تنظیم خودکار پرونده مالیاتی که به صورت رایگان توسط آژانس درآمد ارائه می‌شود، طی چند سال آینده بیش از یک میلیارد دلار مزایای دولتی دریافت کنند.

این سازمان ناظر تحلیل خود از سیستم جدید تنظیم اتوماتیک پرونده مالیاتی را منتشر کرده است؛ دولت فدرال این سیستم را در بودجه سال 2024 معرفی کرد و هدف آن کمک به کانادایی‌های با درآمد پایین بود که پرونده مالیاتی خود را تنظیم نکرده یا در گذشته چنین کوتاهی را انجام داده بودند.

طبق مطالعه‌ای که در سال 2020 انجام شده بین 10 تا 12 درصد کانادایی‌ها پرونده سالانه مالیاتی را تنظیم نمی‌کنند، بنابراین از مزایای دولتی که می‌توانند به این طریق دریافت کنند نیز بی‌بهره می‌مانند.

بگفته PBO در صورت ارائه این سیستم، شهروندان کانادایی می‌توانند بین سال‌های 2024 و 2025 تا 1.7 میلیارد دلار از مبلغ مالیات خود را در قالب مزایای گوناگون دریافت کنند. این رقم بین سال‌های 2028 و 2029 به 1.9 میلیارد دلار می‌رسد و در بازه پنج ساله تا 9 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

این مبلغ با در نظر گرفتن مزایای دریافتی از طرف دولت شامل Canada Child Benefit (CCB)، Canada Workers Benefit (CWB)، GST و Canada Carbon Rebate (CCR) و دیگر منابع مالی محاسبه شده، که تنها پس از تکمیل فرم‌های مالیاتی پرداخت می‌شوند.

بگفته PBO تاکنون اطلاعات محدودی درباره جزئیات طراحی و فاز نهایی سیستم خودکار تکمیل اظهارنامه مالیاتی، از طرف آژانس درآمد کانادا (CRA)، منتشر شده است.

این گزارش خاطرنشان می‌شود که CRA مسئول ارائه این سرویس است و تکمیل اظهارنامه مالیاتی کسانی که پیگیر آن نیستند را، با استفاده از اطلاعات کافی که در اختیار دارد، انجام خواهد داد.

در حال حاضر سیستم مالیاتی بسیاری از کشورها نیازی به تکمیل اظهارنامه مالیاتی از طرف تک‌تک شهروندان ندارند.

برای مثال مقامات مالیاتی حدود 30 کشور دنیا با ارائه یک اظهارنامه مالیاتی که از به صورت پیش‌فرض تکمیل شده و شهروندان می‌توانند اطلاعات آن را پیش از ارسال تغییر داده یا اصلاح کنند، این فرایند را ساده‌تر کرده‌اند.

نتایج یک مطالعه که در سال 2023 انجام شده نشان می‌دهد که 42 درصد خانواده‌ها با درآمد سالانه کمتر از 50,000 دلار و حدود دو سوم دریافت‌کنندگان مزایای اجتماعی در سال 2019، اظهارنامه مالیاتی ساده یا فرم T1، که طبق تعریف CRA پیچیدگی ندارد را، تکمیل و ارسال کرده‌اند.

این مطالعه نشان می‌دهد که آژانس درآمد کانادا می‌تواند به طور مستقل فرم مالیاتی بسیاری از خانواده‌های کم‌درآمد کانادایی را با استفاده از سیستم خودکار و داده‌هایی که در اختیار دارد، تکمیل کند.

طبق بررسی‌های دولت فدرال، هزینه اجرای این سرویس اتوماتیک بین سال‌های 2024 تا 2025 به 57 میلیون دلار خواهد رسید و این رقم در سال‌های 2028 تا 2029 تا 65 میلیون دلار افزایش پیدا می‌کند.

هم‌اکنون دولت فدرال گام‌هایی را در راستای اجرای دیگر سیستم‌های تکمیل خودکار فرم‌های مالیاتی برداشته است؛ از میان آن‌ها می‌توان به طرح آزمایشی توزیع فرم کاغذی و دیجیتال SimpleFile در تمام استان‌ها و قلمروها اشاره کرد که از تابستان امسال اجرا می‌شود.

علاوه بر این سرویس SimpleFile برای تلفن‌های همراه، که توسط آژانس CRA ارائه می‌شود، به خانواده‌های کم‌درآمد کمک می‌کند تا به سادگی هرچه تمام‌تر فرم‌ها خود را تکمیل کنند.

برای استفاده از این سرویس باید دعوتنامه دریافت کنید؛ انتظار می‌رود تا سال 2025 تا دو میلیون کانادایی از آن استفاده کنند.

هم‌اکنون مقامات فدرال، کارشناسان CRA و متخصصان دیگر سازمان‌های اجتماعی در حال همکاری هستند تا در پاییز 2024، اطلاعات بیشتری را درباره این سیستم خودکار و رایگان، منتشر کنند.

منبع: Daily Hive