Saturday, September 7, 2024
30.5 C
Calgary

تاسیس جدیدترین پارک ملی کانادا در پرنس ادوارد آیلند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

سال گذشته سازمان پارک‌های کانادا از تصمیم خود برای تاسیس ده پارک ملی جدید تا سال 2030 خبر داد. حال قرار است اولین مورد آن‌ها در استان پرنس ادوارد آیلند بازگشایی شود.

جدیدترین پارک ملی کانادا (و منطقه حفاظت شده) در Pituamkek تاسیس خواهد شد. این پارک تماشایی پس از توافق نهایی دولت فدرال و بومیان Mi’kmaq در استان پرنس ادوارد آیلند، بازگشایی می‌شود. پارک ملی Pituamkek در ساحل شمال‌غربی استان قرار دارد و برخی از زیباترین سواحل شنی، جنگل‌های کهن و مناظر را در دل خود جای داده است.

این تصمیم می‌تواند حفظ و نگهداری از گنجینه‌های طبیعی و جاذبه‌های این منطقه را بیش از پیش تسهیل کند. به این ترتیب اکوسیستم و گونه‌های جانوری و گیاهی منطقه به بهترین شکل ممکن حفاظت می‌شوند و گردشگران می‌توانند راحت‌تر از آن‌ها دیدن کنند.

پارک‌های ملی کانادا یکی از مهمترین جاذبه‌های کشور به شمار می‌روند. درآمد سال مالی 2022-23 سازمان پارک‌های کانادا، از منبع بازدیدکنندگان داخلی و خارجی که برای لذت بردن از زیبایی‌های طبیعی نواحی مختلف کشور به آن‌ها سفر می‌کنند، 3.3 میلیارد دلار بوده است.

با توجه به محبوبیت روافزون جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران، کسب درآمد از این منبع سودآور اهمیت بسیاری پیدا کرده است. سال گذشته سازمان پارک‌های کانادا قراردادی جدید با سازمان Destination Canada، برای همکاری در حوزه سفر، به امضا رساند.

پارک‌هایی چون بنف و جسپر، که شهرت فراوان دارند، بیشترین تعداد بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده‌اند. به همین دلیل حفاظت از آن‌ها در مواجهه با ورود تعداد زیاد گردشگران از مهمترین اولویت‌های این سازمان است. در مقابل بسیاری از پارک‌های ملی کشور کمتر شناخته شده‌اند و بازدیدکننده کمتری به آن‌ها مراجعه می‌کند.

منبع: Daily Hive