Saturday, September 7, 2024
30.5 C
Calgary

معرفی بهترین محله‌های کانادا برای زندگی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بتازگی شرکت Re/Max با همکاری Local Logic با انتشار یک گزارش بهترین محله‌های کانادا برای خرید مسکن و زندگی را انتخاب کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، زیست‌پذیری یک محله نشانگر میزان رضایت شهروندان از زندگی در آنجا است. این شاخص به عواملی چون قیمت مسکن، نرخ فضای سبز، رستوران، سرگرمی و دیگر امکانات بستگی دارد.

داده‌های برای تهیه این گزارش از داده‌های نظرسنجی Leger استفاده شده است. در این مطالعه فاکتورهایی چون قیمت مسکن، نزدیکی به محل کار، مسیرهای پیاده‌روی، میزان دسترسی به فضای سبز و پارک، دسترسی به خدمات بهداشت و درمان، تراکم جمعیت محله، دسترسی به حمل‌ونقل عمومی، رانندگی آسان، دسترسی به مهدکودک و مدارس، مسیرهای دوچرخه‌سواری، تنوع فرهنگی و … بررسی شده‌اند.

مسکن اقتصادی مهم‌ترین عامل اثرگذار در نظرسنجی بوده و ۴۴٪ افراد آن را اولویت نخست خود معرفی کرده‌اند. پس از آن نیز امنیت محله و مسیرهای پیاده‌روی اهمیت داشته‌اند.

در ادامه با بهترین محله‌های کانادا برای زندگی آشنا می‌شویم.

مرکز شهر، کلگری، آلبرتا

مرکز شهر کلگری از بهترین محله‌های کانادا برای زندگی است. دسترسی به قلب شهر، مسیرهای دوچرخه‌سواری و دسترسی به حمل‌و‌نقل عمومی به محبوبیت این محله کمک کرده‌اند.

دنیل مک ‌اینتایر، وینیپگ، منیتوبا

دنیل مک‌ اینتایر در مرکز وینیپگ یکی از آرام‌ترین و مهمان‌نوازترین محله‌های کانادا است. خانه‌های مستقل، پیاده‌روهای مناسب و دسترسی آسان به پارک و مدارس این محله را برای خانواده‌ها ایده‌آل می‌کند.

اولیور، ادمونتون، آلبرتا

اولیور یکی از محله‌های قدیمی ادمونتون است که بزودی نام آن به Wîhkwêntôwin، به معنای حلقه دوستان، تغییر خواهد کرد. این محله پرجمعیت به دلیل فضای پرانرژی و دوستانه کسانی که ساعات کمتری در خانه هستند، بسیار مناسب است. در این محله آپارتمان‌های بسیاری برای زندگی یافت می‌شود.

هریتیج، رجینا، ساسکاچوان

هریتیج یکی از محله‌های تاریخی در مرکز رجینا است. به گفته کارشناسان Re/Max، خانه‌های قدیمی فراوان در گوشه و کنار آن یافت می‌شوند که به تمایز آن با دیگر نقاط کمک می‌کند.

سندی هیل، اتاوا، انتاریو

محله سندی هیل به دلیل فاصله کم با دانشگاه اتاوا، یکی از برترین محله‌های کشور به شمار می‌رود. شما در این محله به پیاده‌روهای استاندارد و حمل‌ونقل باکیفیت دسترسی دارید. یکی دیگر از ویژگی‌های سندی هیل نزدیکی به Parliament Hill است.

کوئین پول، هالیفاکس، نوااسکوشیا

هرچند کوئین پول یک منطقه تجاری به شمار می‌رود، اما وجود Atlantica Hotel و Oxford Theatre حس‌و‌حال بی‌نظیری به منطقه می‌بخشد. این محله پر از رستوران‌ است و بیش از ۱۲۰ کسب‌وکار متنوع دارد.

وست‌مونت، ساسکاتون، ساسکاچوان

بسیاری از خانه‌های وست‌مونت پیش از سال ۱۹۶۰ ساخته شده‌اند. هم‌اکنون وست‌مونت یکی از محله‌های اقتصادی با امکاناتی چون مدارس و پارک‌های مناسب کودکان است و خانه‌های مستقل فراوان در آن یافت می‌شود. با این وجود بسیاری از ساکنین منطقه مستاجر هستند.

لوسود-ویست، مونترال، کبک

به طور کلی، محله‌های مونترال دارای جذابیت‌های تاریخی هستند و لوسود-ویست نیز از این قاعده مستثنی نیست. دسترسی به امکانات تفریحی و پارک، معماری تاریخی و خانه‌های اقتصادی از مهمترین ویژگی‌های آن هستند.

اولدتاون، همیلتون، انتاریو

از Berczy Park گرفته تا پاسیوهای بازار St. Lawrence، محله اولدتاون را به یکی از بهترین گزینه‌ها در کانادا تبدیل کرده‌اند. ساختمان Flatiron، کلیسای St. James و Distillery District، پیاده‌روهای استاندارد و دسترسی آسان به حمل‌ونقل عمومی از مهمترین ویژگی‌های اولدتاون به شمار می‌روند. با توجه به مرکزیت محله، بسیاری از خانه‌هی آن آپارتمان و کاندو هستند.

کورک‌تاون، همیلتون، انتاریو

یکی از محله‌های پرانرژی انتاریو کورک‌تاون نام دارد. این محله بخاطر دسترسی آسان به مدارس و جاذبه‌های طبیعی، مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و وجود خانه‌هایی با معماری قدیمی و مدرن، شهرت دارد.

منبع: Daily Hive