Saturday, September 7, 2024
30.5 C
Calgary

کاهش آمار به سرقت رفتن اتومبیل در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آمارهای جدید نشان می‌دهند که با وجود قیمت بالای اتومبیل، موارد سرقت آن در کانادا کاهش پیدا کرده است.

بر این اساس در نیمه نخست سال جاری، میزان سرقت اتومبیل در مقایسه با مدت مشابه سال 2023 کاهش 17 درصدی داشته است. به این ترتیب می‌توان امیدوار بود که این روند همچنان کاهشی باقی بماند.

گزارش انجمن  Équité نشان می‌دهد که آمار به سرقت رفتن اتومبیل در انتاریو و کبک، دو استان پرجمعیت کشور، به ترتیب کاهش 14 و 36 درصدی داشته است.

این انجمن افزایش سختگیری‌ها و نظارت‌های قانونی در بنادر و گذرگاه‌های مرزی کشور، که سارقین سازمان‌یافته بسیاری از اتومبیل‌های سرقتی را از طریق آن‌ها و با هدف فروش دوباره به دیگر کشورها ارسال می‌کنند را، در این امر موثر می‌داند.

رشد آمار سرقت اتومبیل تنها مشکل کانادا نیست و شاهد افزایش این موارد در سطح جهانی هستیم. بنابر اعلام اینترپل، که تنها به داده‌های ماه فوریه RCMP دسترسی داشته، کانادا یکی از ده کشور اول دنیا از نظر آمار سرقت اتومبیل است.

سال گذشته بیش از 1.5 میلیارد دلار اتومبیل در کانادا به سرقت رفت. تنها در شهر تورنتو، سرقت اتومبیل طی پنج سال گذشته 561 درصد افزایش پیدا کرده و 371 میلیون دلار خسارت بابت آن پرداخت شده است.

حال با تخصیص اعتبارات و منابع بیشتر به منظور کنترل این جرایم، بنظر می‌رسد شرایط کانادا به عنوان قطب سرقت و ارسال اتومبیل‌های دزدی به دیگر کشورها بهبود پیدا کند. امید است این وضعیت ادامه یابد و شاهد کاهش بیشتر این موارد باشیم.

منبع: Daily Hive