Saturday, September 7, 2024
30.5 C
Calgary

پیشبینی هوای خنک و بارانی برای ادمونتون و کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آلبرتا تا به اینجا یک ماه جولای گرم و کاملا تابستانی را پشت سر گذاشته، اما به نظر می‌رسد این وضعیت ادامه‌دار نخواهد بود.

بر اساس پیشبینی Environment and Climate Change Canada (ECCC) از نیمه دوم هفته پیش‌رو، بخش‌های وسیعی از استان کاهش چشمگیر دما را تجربه خواهند کرد.

در حال حاضر دمای هوا در ادمونتون تا 35 درجه سانتی‌گراد نیز بالا می‌رود، اما از روز دوشنبه کاهش تدریجی آن را خواهیم داشت و روز جمعه در گرم‌ترین ساعت به 18 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. دمای هوا در شب پنجشنبه نیز تا 12 درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند. همزمان از شب چهارشنبه با ورود سامانه مرطوب و بارشی شاهد رگبار باران در شهر خواهیم بود که طی روزهای بعد نیز ادامه پیدا می‌کند.

در شهر کلگری شرایط قدری متفاوت است و روند صعودی دما تا روز سه‌شنبه ادامه پیدا می‌کند (دما در این روز تا 35 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید). اما در ادامه با ورود هوای خنک دما کاهش یافته و در روز جمعه به 22 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. طبق پیشبینی‌ها در شب پنجشنبه نیز دمای هوا تا 10 درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد یافت که همراه با رگبار باران است.

در دیگر شهرهای آلبرتا مانند فورت مکماری، گرند پریری، جسپر و رد‌ دیر نیز شاهد کاهش دما و ورود سامانه بارشی خواهیم بود.

طبق پیشبینی‌ها تنها برخی نواحی در جنوب آلبرتا از ورود این سامانه خنک بی‌نصیب هستند و هوای گرم همچنان در آن نقاط استقرار خواهد داشت.

منبع: Daily Hive