Saturday, September 7, 2024
30.5 C
Calgary

کاهش هزینه قبض انرژی با اجرای استراتژی جدید دولت فدرال

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت فدرال قصد دارد با اجرای یک استراتژی جدید، میزان بهره‌وری انرژی ساختمان‌های سراسر کشور را بالا ببرد. مقامات دولتی مدعی شده‌اند که این طرح می‌تواند هزینه قبض انرژی کانادایی‌ها را نیز به طرز چشمگیری کاهش دهد.

آمارها نشان می‌دهند که ساختمان‌ها سومین منشا تولید گازهای گلخانه‌ای (GHG) کشور هستند و تقریبا تمامی این آلاینده‌ها به دلیل استفاده از سیستم‌های گرمایش هوا و آب، تولید می‌شوند.

این استراتژی جدید که Canada Green Buildings Strategy نام دارد به کانادایی‌ها کمک می‌کند تا تغییرات لازم برای بالا بردن بهره‌وری در ساختمان‌ها را، آسان‌تر اجرایی کنند.

این استراتژی در برنامه 800 میلیون دلاری Canada Greener Homes Affordability Program (CGHAP) گنجانده شده است.

برنامه CGHAP با هدف کمک به کانادایی‌های با درآمد پایین و متوسط طراحی شده، تا پس‌انداز لازم برای پروژه‌های بروزرسانی و بالا بردن بهره‌وری انرژی در خانه را تامین کنند؛ این طرح جایگزین برنامه Canada Greener Homes Grant (CGHG) خواهد شد.

برنامه CGHAP با استفاده از یک مدل “نصب مستقیم” که توسط سازمان‌های ثالث و دولت فدرال مدیریت می‌شود، تا چهار برابر پشتیبانی بیشتر در مقایسه با برنامه کمک‎ مالی پیشین را در اختیار مالکین خانه قرار خواهد داد.

بنابر اعلام دولت فدرال، در حال حاضر برنامه CGHG به حدود 240,000 مالک خانه، به طور میانگین بیش از 4,000 دلار برای هر مورد بروزرسانی (مانند نصب پمپ‌های گرمایشی و عایق‌بندی منزل)، کمک کرده است.

به گفته دولت فدرال هر مالک شرکت‌کننده در برنامه CGHG سالانه تا 400 دلار در هزینه قبض انرژی خود صرفه‌جویی کرده و آلاینده‌های تولیدی خود را نیز تا 1.18 تن دی‌اکسیدکربن، کاهش می‌دهد.

همچنین برنامه CGHAP شامل تمهیداتی است تا به کانادایی‌ها کمک کند پمپ‌های گرمایشی الکتریکی را در خانه خود نصب کنند.

این تغییر می‌تواند، با کاستن استفاده منازل مسکونی از سیستم‌های گرمایشی نفتی و نصب پمپ گرمایشی الکتریکی، سالانه بین 1,500 تا 4,500 دلار در قبض انرژی آن‌ها صرفه‌جویی کند.

علاوه بر این دولت فدرال قصد دارد تا سال 2028 نصب سیستم‌های گرمایشی نفتی در پروژه‌های مسکونی جدید را متوقف کند. هم‌اکنون آن‌ها در حال کار بر روی یک چارچوب قانونی هستند تا این استراتژی را به مرحله اجرا بگذارند.

این چارچوب برخی استثناها را را برای نواحی دورافتاده کشور، که به شبکه برق دسترسی کافی ندارند و برای گرمایش نیازمند سیستم‌های گرمایش فسیلی هستند نیز، در نظر خواهد گرفت.

استراتژی Canada Green Building Strategy بخشی از برنامه بودجه 2024 دولت فدرال است.

منبع: Daily Hive