Thursday, October 17, 2024
5.2 C
Calgary

پاداش مدال‌آواران کانادایی در المپیک پاریس

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کسب مدال طلای المپیک بزرگ‌ترین افتخار ورزشی به شمار می‌رود، اما در این بین نمی‌توان از پاداش مالی چشمگیر که به ورزشکاران پرداخت می‌شود چشم‌پوشی کرد.

بر اساس اعلام کمیته المپیک کانادا، صندوق حمایت مالی Athlete Excellence Fund (AEF) که با هدف حمایت از ورزشکاران و بهبود عملکرد و کیفیت ورزش کانادا تاسیس شده است به ورزشکارانی که مدال طلای المپیک پاریس را کسب می‌کنند ۲۰٬۰۰۰ دلار پاداش می‌دهد.

مدال‌آواران نقره و برنز المپیک نیز به ترتیب ۱۵٬۰۰۰ و ۱۰٬۰۰۰ دلار پاداش می‌گیرند. این پاداش‌ها برای ورزش‌های فردی و تیمی یکسان است.

اما صندوق AEF فقط به ورزشکاران المپیک پاداش نمی‌دهد. این صندوق که در سال ۲۰۰۶ تاسیس شد به ورزشکارانی که در مسابقات جهانی در بین پنج ورزشکار برتر قرار می‌گیرند نیز ۵٬۰۰۰ دلار جایزه می‌دهد.

این نوع حمایت مالی از سال ۱۹۹۷ و با تاسیس COC آغاز شد. پس از آن، در سال ۲۰۰۳، این صندوق جایگزین برنامه حمایت مالی PRSP شد و مدال‌آواران المپیک و پنج نفر برتر مسابقات جهانی را واجدشرایط دریافت پاداش‌ اعلام کرد.

در کنار این‌ها تمام ورزشکاران کانادایی در فواصل بین المپیک‌ها نیز بر اساس عملکرد خود از کمیته المپیک کانادا (COD) برای زندگی، تمرین و شرکت در مسابقه حمایت می‌شوند.

مراسم اقتتاحیه و اختتامیه المپیک ۲۰۲۴ بترتیب در تاریخ ۲۶ جولای و ۱۱ آگوست برگزار می‌شود.

منبع: Daily Hive